Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Condus de rezultatele bune inregistrate in ultimii ani in zona, GEFCO isi continua extinderea in Europa de Est

GEFCO a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 43,35 de milioane de euro, ceea ce reflecta o crestere cu 32% comparativ cu 2010. Rezultatul a fost obtinut datorita reinnoirii de contracte cu principalii clienti, dar si ca urmare a dezvoltarii unor segmente strategice ca si electronice, electrocasnice si automotive. Cifrele au fost prezentate in cadrul celei de-a cincea editii a Targului International de Transport si Logistica din Sofia, care s-a desfasurat intre 28 februarie si 2 martie, si unde GEFCO Romania a participat alaturi de filiala din tara vecina, infiintata abia anul trecut.

Cresterea a avut loc in contextul scaderii cu 9% in 2011 a segmentului auto, unul din principalele motoare ale activitatilor GEFCO. Astfel, in 2011, in acest domeniu s-a inregistrat un volum de 106.290 de vehicule. Totusi, anul trecut scaderea de pe segmentul auto a fost mai usoara decat in 2010, cand s-a situat la 20%. "Datorita tuturor proiectelor recente din Romania, in tara s-au mutat multi furnizori de componente pentru industria auto, pentru care noi operam acum fie cu activitati de inbound, fie de outbound", a declarat Christophe De Korver, director general GEFCO Romania, care a mai adaugat ca in 2011 compania a profitat de cresterea volumelor exporturilor din Romania. "Ca urmare a situatiei bune din prima jumatate a anului trecut, au fost realizate foarte multe exporturi catre Europa de Vest din centrele de productie din Romania." In 2011, compania a operat peste 20.000 de transporturi FTL/LTL din si spre Romania, ceea ce reprezinta o medie de 80 de camioane pe zi. De asemenea, anul trecut GEFCO a efectuat 48.000 de grupaje, cu o medie de 200 pe zi, transportand in total 12.000 t. Anul trecut compania a mai realizat un volum de 1.760 de TEU, cu 10% mai mult decat in 2010, si 545 de transporturi aeriene. "Suntem foarte bine pozitionati si pe segmentul electrocasnicelor si, desi nu este afacerea noastra de baza, suntem cu un pas mai aproape de FMCG, nu neaparat in segmentul alimentelor, insa avem tot mai multe activitati din partea unor clienti precum Unilever sau Carrefour."

Filiala bulgara va utiliza liniile create de GEFCO Romania
In ceea ce priveste legatura cu "sora mai mica", GEFCO Bulgaria, potrivit lui Christophe De Korver, fiecare din cele doua filiale se va folosi de conexiunile deja existente ale celeilalte, precum si de cele ce urmeaza sa fie dezvoltate. Astfel, anumite tari vor fi legate numai de Bulgaria, sau numai de Romania, cele doua state urmand sa isi utilizeze reciproc liniile create. "De exemplu, Italia are o colaborare de lunga durata cu Romania, astfel ca avem o legatura intre Padova si Arad, care ofera si filialei din tara vecina posibilitatea de a propune servicii competitive din Bulgaria catre Italia."
Un al doilea pas facut in sensul colaborarii cu Bulgaria este organizarea unei legaturi door-to-door de la Arad la Sofia. "Cea mai importanta legatura este Bucuresti-Ruse, pentru trecerea granitei, apoi folosim rutele nationale ale ambelor tari intre Bucuresti si Arad si intre Ruse si Sofia. Acest lucru ne da posibilitatea sa distribuim din Ruse in 24 de ore in toata Bulgaria si, in acelasi mod, din Arad putem sa distribuim in 24 de ore in toata Romania, acelasi lucru putand fi realizat si din Bucuresti. Aceste solutii ne dau posibilitatea sa fim foarte rapizi si sa oferim servicii foarte competitive pentru clienti." In prezent, pentru ca activitatea se afla la un nivel destul de scazut, exista doar doua transporturi pe saptamana intre Bucuresti si Ruse, obiectivul fiind atingerea unei frecvente zilnice pe aceasta linie.
GEFCO Bulgaria opereaza in prezent in trei locatii, dintre care una in Sofia, unde se afla sediul principal, si a doua, si, de altfel, cea mai mare, in zona periferica a Sofiei, in apropiere de soseaua de centura, pentru operatiuni overland si overseas. Aceasta locatie a intrat in portofoliul GEFCO din tara vecina odata cu achizitionarea la nivel global a companiei italiene Mercurio. Iar a treia locatie este la Ruse, unde exista un punct de intrare pentru grupajele venite din Europa catre Bulgaria.
Primul contract obtinut de GEFCO Bulgaria a fost semnat cu Sofia France Auto, singurul importator Peugeot, pentru furnizarea de vehicule noi si distribuirea lor catre toate locatiile din tara. De asemenea, GEFCO Bulgaria asigura livrarea pentru Citroen catre dealerii locali si, in plus, filiala bulgareasca a companiei franceze a reusit sa obtina si un contract cu grupul Volkswagen pentru o parte din fluxurile intra-europene. In prezent, GEFCO Bulgaria opereaza 30 de camioane pentru divizia de automotive, managementul avand intentia de a extinde aceasta flota cu inca 20 pana la sfarsitul anului. Pentru segmentul overland, filiala bulgara are in prezent 20 de vehicule, insa si aici se doreste extinderea cu 40 de unitati in acest an.

GEFCO Bulgaria, furnizor de transportatori pentru Romania si Turcia
GEFCO Bulgaria a fost infiintata in 2011 cu scopul de a genera capacitate de transport pentru filialele companiei din statele vecine, in speta Romania si Turcia, dat fiind faptul ca industria de transport rutier din aceasta tara este foarte dezvoltata. "Va fi putin dificil pentru Aleksander Raczynski, director general GEFCO Bulgaria, si echipa lui sa se dezvolte aici in relatie cu alte tari, pentru ca eu nu vad in Bulgaria o piata foarte dezvoltata", a spus directorul GEFCO Romania.
In prezent, aceasta are 17 angajati, iar planurile pentru 2012 vizeaza atingerea unui numar de 23. In plus, tot in 2012, filiala din Bulgaria va porni un program de stagiatura pentru absolventii de studii superioare, urmand modelul global al companiei, pentru a identifica si dezvolta tinere talente. "Cand am venit la GEFCO Romania, am vazut ca se lucra foarte mult cu companii bulgaresti. Exista, de asemenea, o problema de capacitate, in special pentru segmentul auto, si aveam nevoie sa gasim camioane pentru transportul dinspre Pitesti. Sincer vorbind, transportatorii bulgari nu erau bine manageriati. Si astfel am venit cu ideea de a deschide o filiala in Bulgaria pentru a studia piata si a ne ajuta sa negociem mai bine cu companiile bulgaresti de transport", a declarat De Korver, care a adaugat ca in privinta transportatorilor din Bulgaria problema tinea mai mult de calitatea oferita decat de preturile practicate. "Pentru ca nu sunt suficiente camioane romanesti astfel incat sa ne acoperim necesarul, a trebuit sa incercam sa gasim camioane in alta parte." De asemenea, potrivit reprezentantului filialei romanesti, soferii bulgari sunt mai ieftini decat romanii pe segmentul transportului de masini, dar sunt mai scumpi la transportul de marfa. "In privinta calitatii transportului de masini, nu am fost foarte satisfacuti de prestatia bulgarilor, dar cred ca asta s-a intamplat pentru ca noi nu i-am gestionat cum trebuie, si nu pentru ca nu ar fi seriosi. De asemenea, exista intotdeauna aceasta problema a limbii, astfel ca e mult mai bine ca soferii bulgari sa fie gestionati de o echipa locala, asa cum romanii sunt mai bine manageriati de romani."
Potrivit Agentiei pentru Transport Auto, in Bulgaria au fost acordate 10.715 licente de transport marfa in 2011 si mai mult de 10.000 de oameni sunt angajati in sectorul transporturilor.

Colaborare, nu competitie!
Potrivit lui Christophe De Korver, s-a lucrat indelung la o strategie prin care sa se evite conflicte ce ar putea sa apara, de exemplu, intre portul bulgaresc Varna si Constanta in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor de transport ale unor clienti. "De fiecare data cand apar licitatii pentru transporturi la care, in aparenta, s-ar preta ambele porturi, trebuie sa decidem impreuna care dintre ar fi cel mai potrivit. Desigur, in trecut, Constanta ar fi fost alegerea cea mai fireasca, dar porturile bulgaresti au devenit chiar dinamice, asa ca avem uneori niste situatii in care Varna este mai competitiva", a declarat Christophe De Korver, care a mai spus ca exista, de asemenea, o regula conform careia filiala romaneasca nu are voie sa factureze o entitate in Bulgaria si viceversa. "Apoi, se mai pune problema capacitatii, iar daca fie ei, fie noi nu putem deservi un contract singuri, atunci va trebui sa impartim volumul."
Transporturile aeriene organizate de ambele filiale vor fi centralizate in Bucuresti, pe Otopeni, pentru a crea volume mai mari si a genera o mai mare putere de negociere cu companiile aeriene.

Great Wall, o sansa de afirmare pentru GEFCO Bulgaria
Directorul GEFCO Romania este de parere ca primul mare contract pe care filiala din Bulgaria ar putea sa il obtina este legat de proiectul Great Wall, companie chineza care in februarie si-a deschis o unitate de asamblare de autovehicule in oraselul Lovech, din nordul tarii vecine. Uzina, care in prima faza va fabrica trei modele de masini, are o capacitate maxima de 50.000 de unitati, dar alte investitii in valoare de 50 de milioane de euro au fost anuntate deja. "Avantajul filialei din Bulgaria in acest sens este ca poate beneficia de know how-ul GEFCO Romania. Great Wall imi aminteste de Toyota, cand compania a venit in Europa, anuntand ca are deja partenerii ei, dar, in realitate, a inceput sa foloseasca parteneri locali. Deci cred ca si chinezii vor face la fel, vor spune ca au propriii parteneri, dar acestia nu stiu cum sa lucreze cu transportatorii bulgari, asa ca au nevoie de parteneri locali." Pe de alta parte, se pune problema capacitatii de transport. In aceasta situatie, cine pe cine va ajuta? "Sunt transportatori care accepta sa investeasca in flota pe baza unor contracte. Desigur, in contextul actual al pietei, acesta nu este un lucru usor de realizat. Deci ii vom intreba atat pe partenerii nostri romani, cat si pe cei bulgari, daca sunt gata sa investeasca." Totusi, in Bulgaria, traditia transportului pe camion este mai puternica decat in Romania, unde oamenii, daca au posibilitatea, vor alege sa faca altceva.

Francezii sunt cei mai ingrijorati de legalizarea cabotajului
Directorul filialei romanesti se arata destul de ingrijorat de situatia capacitatii de transport si spune ca in momentele in care se discuta legalizarea cabotajului in Europa de Vest s-a temut de o inrautatire a situatiei. "Am fost ingrijorati in privinta legalizarii cabotajului in vest pentru ca noi am crezut ca transportatorii romani vor pleca in masa sa profite de aceasta oportunitate. Nu s-a intamplat chiar asa, in primul rand pentru ca este de neimaginat ce publicitate negativa se face romanilor si bulgarilor in Occident." In special presa franceza a avut o atitudine foarte dura la adresa romanilor si bulgarilor, iar toti transportatorii locali se temeau ca isi vor pierde afacerile din aceasta cauza. "Cred ca sunt multe companii care au preferat sa nu insiste prea mult sa gaseasca niste transportatori din estul Europei. In Franta, soferii sunt convinsi ca cei din est le vor fura slujbele", a mai spus directorul GEFCO Romania, care a adaugat ca un manager francez care foloseste camioane din Romania si Bulgaria "nu vrea sa recunoasca acest lucru". Situatia a fost discutata in interiorul companiei, fiind asteptate multe operatiuni de verificare a camioanelor romanesti si bulgaresti. "Iar noi trimitem multe camioane in Franta, astfel ca le-am cerut tuturor colaboratorilor nostri sa fie foarte stricti cu soferii si sa-i determine sa respecte intocmai legile, sa nu existe niciun fel de abatere, sa nu depaseasca timpul de condus, sa verifice calitatea cauciucurilor, sa nu existe nicio scurgere in cazul transportoarelor de masini. Cred ca atitudinea respectiva se va atenua in 6-8 luni, dar pentru moment aceasta este situatia."

Articole similare

Ad