Ericsson si Scania au informat, la Congresul Mobile World din Barcelona, despre cercetarile pe care le fac impreuna pentru accelerarea procesului de conectivitate a vehiculelor comerciale si a infrastructurii.
„Discutam de ceva timp despre introducerea comunicatiilor vehicul-vehicul si vehicul-infrastructura, iar acum aceasta chiar se realizeaza”, spune Hakan Schildt, Director Strategy and Business Development al diviziei Scania Connected Services&Solutions. „Acum exista sanse reale pentru o comunicare fiabila prin retelele mobile.”
Evolutia LTE si standardizarea 5G au dus la dezvoltarea comunicatiilor vehicul-vehicul folosind retelele mobile si in acelasi timp la minimizarea riscului de imprevizibilitate si latenta.
Scania a initiat conceptul de mers in convoi pentru camioane cu semiremorca si astfel se reduce rezistenta vantului si consumul de carburant. In prezent, legislatia permite mersul camioanelor in coloana, la o distanta de siguranta unul de altul, daca folosesc sisteme comune precum radarul si autopilotul. Dar o distanta si mai mica intre vehicule – pentru o reducere si mai mare a consumului de carburant – necesita comunicatii vehicul-vehicul si sisteme de control interconectate, iar cercetarea realizata de Ericsson si Scania a demonstrat ca acum pot fi stabilite comunicatii fiabile folosind retelele 4G si in viitor 5G.
Intr-o perspectiva mai larga, comunicatiile vehicul-infrastructura sunt o initiere pentru mersul in convoi la nivelul intregului sistem in planuirea si organizarea formatiilor si despartirea convoaielor in functie de ruta si de program. Camioanele pot astfel sa se alature sau sa paraseasca plutoanele intr-o maniera sigura.
Mai multe informatii despre mersul in convoi puteti afla din filmul Scania de pe Youtube: youtu.be/z9OpHw-wlmg .