Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O bursa facuta de transportatori pentru transportatori

Anul acesta BursaTransport sarbatoreste 15 ani de la infiintare. Un proiect la inceput destul de revolutionar, care urmarea eliminarea intermediarilor dintre clienti si transportatori, a ajuns in prezent sa fie folosit nu numai de clientii din Romania, ci si de cei din Europa. De-a lungul timpului, bursa a cunoscut numeroase imbunatatiri, una dintre cele mai importante fiind posibilitatea de a verifica in timp real valabilitatea licentelor de transport si a copiilor conforme.
 

In urma cu 15 ani, pe 25 aprilie, a aparut pe piata prima bursa de transport gratuita din Romania, intr-o perioada in care multi transportatori nici nu aveau acces la internet. Ideea i-a apartinut lui Dan Cotenescu, directorul de atunci al firmei de expeditii Dacoda, care s-a gandit ca astfel sa elimine intermediarii dintre transportatori si clienti, creand primii pasi catre o piata de transport cat mai libera. Se intampla intr-o perioada in care intre beneficiarul marfii si cel care o transporta apareau numerosi intermediari, iar fiecare isi oprea propriul comision. Asa ca o bursa de transport gratuita, care sa usureze relatia cu clientii, a fost primita cu destul de mult entuziasm de numeroase companii, mai ales ca a fost infiintata de o persoana cu vechime in domeniu. „Doream sa oferim tuturor operatorilor de transport o cale facila de comunicare, astfel incat sa nu mai existe lanturile ridicole de intermediari, cate 5-6 companii in lant intre clientul cu marfa si transportatorul cu camionul. Aceste lanturi erau create de dificultatea comunicarii directe a partilor interesate si duceau, evident, la surplus de costuri pentru client si presiune pe pretul de facturare pentru transportator“, a declarat Dan Cotenescu, fondatorul BursaTransport.
Primul colaborator al bursei a fost Emanuel Nicolae-Posescu, si el se numara si acum printre cei 15 angajati ai companiei.
In doar o luna s-au inscris nu mai putin de 270 de firme, 15 dintre acestea fiind inca active.
De circa opt ani, BursaTransport a fost cedata prin cesiune grupului Wolters Kluwers, Dan Cotenescu fiind in continuare managerul acesteia. Iar formulele de debut „Am marfa de transportat!“ si „Am camion liber!“ se regasesc si acum pe bursa, fiind si inregistrate la OSIM.
De mentionat este si evolutia tehnica a bursei, care a trecut de la desktopul ce gazduia BursaTransport in urma cu 15 ani la platforma in cloud computing, extensibila zilnic in functie de audienta. Varful este zilnic in jurul orei 10:00 si saptamanal lunea.

Solutii in intampinarea utilizatorilor
Administratorii bursei au incercat permanent sa vina in intampinarea clientilor cu solutii la problemele lor. Una dintre ele este Tarifarul BursaTransport, care tine cont de greutatile admise pe axa motoare pe diferite categorii de drumuri, sau lista incidentelor de plata, care sa ajute la eliminarea de pe bursa a rau-platnicilor. De un real succes la nivel european se bucura si solutia implementarii sistemului de verificare in timp real a licentelor si copiilor conforme, unic in UE. In plus, tehnica evaluarii dislocarilor admisibile in raport cu distantele constituie un element-cheie care sta la baza selectiei raspunsurilor la cautarile de marfa si camioane.
Printre cei care au fost alaturi de BursaTransport inca de la infiintare se numara Dacoda, Exinterm, Ost Transport Arad sau Cetim 95 Galati.
Grupul Wolters Kluwers are 250 de angajati, 25.000 de clienti si 100.000 de utilizatori, de la platforma acestuia facandu-se zilnic 30 de milioane de comenzi de transport. Aceasta este o companie globala, cu prezenta in 80 de tari si centre de suport pe trei continente.
Din grup fac parte platformele Transwide, FreightCentral, TAS-tms, Teleroute, 123cargo si BursaTransport.

Articole similare