Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conformitatea – de la prevenirea riscurilor la cresterea valorii companiei

Pietele internationale de achizitii asociaza business-urile cu o gama ametitoare de reguli si provocari. Cu mult timp in urma, conformitatea s-a desemnat ca termen definitiv pentru actiunile prin care companiile se angajeaza sa evite abaterile si sa adere la legi si directive. Orice persoana care studiaza problema poate vedea rolul critic pe care conformitatea o joaca in obtinerea succesului, fiind importanta mai mult ca oricand in achizitie. De aceea, business-urile trebuie sa dezvolte o strategie clara pentru a proteja si pastra acest succes de-a lungul timpului.
 

Conformitatea este o problema cu importanta tot mai mare pentru companiile multinationale, iar conceptul se extinde acum dincolo de aderarea la standarde care includ prevenirea sistematica si intelegerea eticii, integritatii, guvernarii si responsabilitatii sociale a corporatiei. Acest pachet complet trebuie sa fie legat cu atentie, deoarece exista posibilitatea de a deveni publice greseli din trecut, chiar si dincolo de granitele nationale. Limbajul cadrelor juridice internationale permit de asemenea urmarirea penala integrala a incalcarilor de conformitate. Toate acestea subliniaza urgenta punerii in aplicare a unui sistem viabil de gestionare a conformitatii. Iar autenticitatea este cheia: conformitatea poate stabili modul in care angajatii din toate departamentele trebuie sa gandeasca si sa actioneze zilnic. Implementarea insa trebuie sa fie durabila, in special avand in vedere ochiul atent al autoritatilor de reglementare internationala si al procurorilor.

Minimizarea riscurilor prin munca in echipa
Pentru a corespunde criteriilor obiective si pentru a se putea face comparatii, conformitatea trebuie sa fie masurabila. Ca urmare, firmele trebuie sa fie capabile sa prezinte, cu documente, cati angajati au fost instruiti si in cate sesiuni, cati parteneri de afaceri au fost verificati si cate rapoarte de gestiune au fost emise.
Succesul unui management de conformitate depinde, de asemenea, de parteneriatul strict dintre departamentele juridice, de contabilitate, audit intern, HR, comunicare si de achizitii. Lucrul in echipa este ceea ce conteaza, deoarece conformitatea in mod ideal trebuie realizata prin impartirea responsabilitatii catre toti directorii din companie. In cea mai sofisticata forma a sa, conformitatea se extinde dincolo de granitele companiei, pentru a include si partenerii de afaceri. Gestionarea anticipativa a conformitatii ar trebui sa se extinda pe verticala, pentru a include intregul lant valoric, si orizontal, prin includerea sindicatelelor nationale si internationale.
De aceea, la Bilfinger SE, departamentul de achizitii lucreaza indeaproape cu departamentul de conformitate, pentru a minimiza posibilele riscuri de-a lungul intregului lant valoric. Examinarea atenta a lantului de aprovizionare este esentiala pentru a evita contractele ambigue si pentru a elimina comportamentele lipsite de etica sau anticoncurentiale.

Gestionarea conformitatii, un factor de succes
Cand capacitatea de a gestiona riscurile chiar si in tari si piete critice devine standard in selectia clientilor, a partenerilor de afaceri, bancilor, investitorilor si angajatilor, gestionarea conformitatii are potentialul de a evolua de la un factor de cost la un factor de succes. In tot mai multe afaceri, conformitatea a devenit manifestarea exterioara a responsabilitatii sociale a intreprinderilor. Adoptarea unei strategii de conformitate, de asemenea, serveste ca masura de protectie impotriva impactului economic al abaterilor, iar adoptarea unor masuri este critica pentru asigurarea unui succes pe termen lung.

In cadrul panelului „Coruptie? Nu, multumesc!“ vor participa:
– Dr. Egbert Hubmann (Director de Achizitii, Bilfinger SE)
– Sebastian Grethe (Managing Director&Co-Fondator, Mapudo GmbH)
– Alexander Schröder (Director Risk&Conformitate, Axel Springer SE)
Moderator: Prof. Dr. Michael Henke, Director al departamentului de logistica din cadrul Institutul Fraunhofer pentru flux de materiale si logistica

Art.publicat de Dr. Egbert Hubmann, director de achizitii in cadrul Bilfinger SE

Articole similare

Ad