Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Constanța: Terminalul CSCT a coborât la un grad de ocupare de 80%

Măsurile luate de CSCT privind decongestionarea terminalului au dus la o scădere a gradului de ocupare de la 99,7% în data de 3 mai la aproximativ 80% în 16 mai. Astfel, containerele pentru export sosite pe calea ferată sunt acceptate cu 15 zile înainte de cursă, iar cele venite pe camion cu 10 zile înainte de a fi transbordate pe navă.

Potrivit unei informări transmise de DP World liniilor maritime și intrate în posesia Tranzit, terminalul anunță că la data de 16 mai containerele FCL pentru export aveau o durată medie de stocare de 13,7 zile, iar cele de import FCL de 24,5 zile. Durata cea mai mare o au containerele pline dedicate operațiunilor de transbord, respectiv 73,7 zile, în timp ce restul containerelor FCL sunt încadrate la o durată medie de stocare de aproape 41 de zile. „Ne face plăcere să vă informăm că măsurile introduse de DP World pentru decongestionarea terminalului comunicate prin notificările din 29 aprilie și 2 mai au avut rezultatul așteptat. Ca atare, de luni, 16 mai, utilizarea șantierului din terminalul nostru a scăzut la cca. 80% față de 99,7% înregistrat pe 3 mai“, se arată în nota de informare.

Performanța, arată aceeași sursă, a fost obținută fără ca terminalul să fie nevoit să aplice taxa de decongestionare de 500 EUR/zi pentru fiecare zi de întârziere după primele 7 zile. Și contextul a fost unul favorabil deoarece două nave au fost anulate în luna mai, iar terminalul crede că taxele de congestionare pot fi evitate astfel până la finalul acestei luni.

Măsuri imediate luate alături de armatori

Compania s-a întâlnit cu reprezentanții armatorilor în data de 12 mai pentru a eficientiza activitatea terminalului și a anunțat implementarea cu efect imediat a măsurilor privind acceptarea în terminal a containerelor de export, cu condiția să existe spațiu disponibil, astfel:

  • 15 zile pentru containerele care ajung pe tren
  • 10 zile pentru containerele care vin pe camion (există o toleranță de 3 zile, față de cele 7 zile anunțate anterior acestei măsuri)

Containerele FCL de import vor continua să fie acceptate pentru a fi descărcate în terminal, indiferent de numărul de containere FCL de export încărcate pe aceeași navă, cu condiția ca surplusul să fie evacuat din terminal în mai puțin de 7 zile începând cu prima zi de exploatare a navei, se mai arată în nota de informare.

DP World precizează că pentru reducerea stocului de containere aflat în terminal este necesar sprijinul liniilor de transport maritim pentru:

– Preluarea transbordului din terminal;

– Livrarea importurilor în 7 zile, maxim 10 zile;

– Încărcarea exporturilor în 7 zile de la sosirea în terminal.

Particular, pentru Ucraina, importurile trebuie declarate, astfel încât să poată fi izolate în curte, deoarece operațiunile de vămuire tind să dureze foarte mult.

Articole similare

Ad