Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continental generează câștiguri intense în anvelope

În al doilea trimestru din 2023, compania Continental a obținut câștiguri puternice în sectorul Grupului Anvelope și cu un volum mare de comenzi în Automotive, evaluat la aproximativ 8,6 miliarde de euro.

Divizia ContiTech a obținut rezultate stabile, în timp ce rezultatul diviziei Automotive a fost sub așteptări, din cauza efectelor valutare și a costurilor continue legate de transportul special. În plus, negocierile legate de prețurile afectate de inflație sunt în curs de desfășurare pentru trimestrul doi. În urma schimbărilor pieței referitoare la înlocuirea anvelopelor, Continental și-a ajustat perspectivele de vânzări ale diviziei Anvelope, însă marjele EBIT ajustate rămân neschimbate. Prin urmare, compania anticipează o creștere consolidată a câștigurilor în a doua jumătate a anului, după un trimestru în care vânzările au atins 10,4 miliarde de euro, iar rezultatul operațional (EBIT ajustat) a fost de 497 milioane de euro, cu o marjă EBIT ajustată de 4,8%. Venitul net pentru acest trimestru a fost de 209 milioane de euro, în creștere semnificativă față de aceeași perioadă din 2022. Fluxul de numerar liber ajustat a fost de -14 milioane de euro, o îmbunătățire față de -687 milioane de euro în T2 2022.

„În ciuda condițiilor dificile de piață, sectorul nostru din grupul Anvelope a încheiat trimestrul al doilea cu câștiguri bune din nou. Performanța ContiTech a rămas solidă. Câștigurile din sectorul auto, însă, au fost sub așteptări. Aici va trebui să facem un teren considerabil în a doua jumătate a anului. Procedând astfel, ne vom îmbunătăți și marja consolidată. Prin parteneriatul nostru cu Aurora, am generat un aport semnificativ de comenzi și am făcut un pas tehnologic major înainte în mobilitatea autonomă. Împreună, vom aduce pe piața din SUA primul sistem de transport autonom scalabil din punct de vedere comercial.”,

a declarat CEO-ul Continental, Nikolai Setzer, la Hanovra, miercuri.

Pentru anul fiscal curent, Continental anticipează o creștere a producției de anvelope pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare cu 3 până la 5 procente față de anul precedent (anterior: 2 până la 4 procente). În ceea ce privește afacerea globală de înlocuire a anvelopelor, compania prognozează că volumele de vânzări vor crește într-un interval de -2 până la 0% (anterior: 1 până la 3%).

Perspectivele financiare ale Continental pentru anul fiscal curent au fost ajustate, datorită piețelor europene și nord-americane în descreștere în ceea ce privește înlocuirea anvelopelor. Astfel, sunt estimări că vânzările în sectorul Grupului Anvelope vor fi cuprinse între aproximativ 14 și 15 miliarde de euro (anterior: 14,5 miliarde de euro – 15,5 miliarde de euro), iar vânzările consolidate vor varia între 41,5 miliarde de euro și 44,5 miliarde de euro (anterior: 42 miliarde de euro – 45 miliarde de euro). Însă, celelalte așteptări ale companiei privind vânzările și marja rămân neschimbate.

De asemenea, Continental preconizează costuri semnificativ mai mari pentru materii prime, salarii, energie și logistică în anul fiscal 2023, cu un impact estimat la aproximativ 1,4 miliarde de euro asupra câștigurilor (anterior: 1,7 miliarde de euro).

„Ne-am stabilizat fluxul de numerar liber ajustat de la an la an, precum și în comparație cu primul trimestru din 2023. După cum am anunțat, am făcut progrese inițiale cu stocurile noastre, pe care va trebui să le reducem în continuare. Același lucru este valabil și pentru creanțele noastre, care rămân ridicate și au, de asemenea, un efect negativ asupra fluxului nostru de numerar liber.”,

a precizat CFO Continental Katja Dürrfeld.

Articole similare

Ad