Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Contract pret/km, pentru mai putine griji

Bridgestone a inceput in premiera sa promoveze contractele de tip pret/km in Romania in 2008, desi in Europa de Vest ele erau ceva obisnuit de foarte multi ani. Intr-un an de criza, Bridgestone Romania a incheiat mai multe astfel de contracte, avand si multe negocieri in derulare.
 
Compania colaboreaza in Romania cu 17 puncte Truck Point cu acoperire nationala. Astfel, camionul poate trece oricand pe la unul din aceste puncte, anvelopelor li se face o inspectie amanuntita, iar daca, dintr-un motiv sau altul, nu sunt in masura sa continue traseul, sunt inlocuite.
 

„Se stie ca, daca un flanc de anvelopa a fost lovit si este afectat, in Ungaria camionul va fi oprit si chiar amendat. Astfel, soferul trece prin aceste puncte si se poate face inlocuirea anvelopelor, pentru a nu fi probleme“, a afirmat Cosmin Lixandru, Fleet Business Development Manager Bridgestone Romania.
La nivel european, reteaua este formata din peste 2.000 de astfel de puncte, flotele cu care Bridgestone are contract pret/km fiind inregistrate in Service Europe, un centru de asistenta disponibil inclusiv in romana, folosit de companii cand au probleme in trafic in tarile din vest, datorita caruia 80% din cazuri sunt rezolvate in mai putin de trei ore de la primul apel. Aceste interventii se fac la preturi prestabilite, compania stie dinainte ce o sa plateasca pentru anvelope si servicii, costul depinzand de ziua si ora la care se face interventia.

Fiecare anvelopa este monitorizata
Bridgestone foloseste sisteme informatice proprii, dezvoltate pentru a controla si a mentine evidenta tuturor vehiculelor aflate in contract. Astfel, se poate vedea in timp real tot parcul  si, daca se fac inlocuiri sau interventii in cele 17 puncte, acestea sunt vizualizate si se cunosc in orice moment detalii despre serviciile prestate.
Flota beneficiaza de rapoarte care contin reparatiile si interventiile, generate pe vehicule, pe locatie, pe motivul distrugerii etc., iar clientul poate sa repartizeze costurile pentru a avea o imagine exacta a cheltuielilor/vehicul.
Astfel, problema anvelopelor nu mai este a companiei, managementul pneurilor fiind incredintat specialistilor care vor alege cel mai potrivit produs pentru aplicatia respectiva.
„Firmele cu foarte multe camioane au tendinta mai pronuntata de a-si externaliza acest serviciu, pentru ca numarul persoanelor care ar trebui sa se ocupe de pneuri ar fi prea mare. O firma mai mica isi poate controla mai bine propriii oameni si propriile camioane; daca are 30 de vehicule stie tot ce se intampla cu ele, inclusiv cu anvelopele, dar asta nu inseamna ca nu poate intra intr-un astfel de sistem. Conditia este sa faci kilometri“, considera Cosmin Lixandru.
Una dintre provocarile cu care s-a confruntat Bridgestone la implementarea acestui sistem a fost mentalitatea furnizorilor de servicii, care acum deveneau intermediari intre producatorul de anvelope si client.
Furnizorii si dealerii erau obisnuiti ca treaba lor sa se termine in momentul in care au vandut anvelopa, or, in cazul acestui contract, trebuie sa lucreze altfel, deja este o relatie tripartita si au trebuit sa-si schimbe viziunea si sa inceapa sa ofere servicii, sa monitorizeze, sa faca raport etc.

Pretul/km sprijina resaparea
In 2006, Bridgestone a cumparat Bandag, care la acea vreme era cel mai mare resapator independent la nivel mondial si care are o solutie de resapare premium, la rece, cu benzi Bandag si Qualitread. Selectia pneurilor se face cu atentie, se folosesc numai carcase premium, in asa fel incat sa rezulte anvelope al caror rulaj sa se apropie de al celor noi. Prin managementul eficient al parcului de anvelope al flotei, acestea sunt demontate inainte sa fie uzate complet, astfel incat se obtine o carcasa potrivita pentru resapare.
„In Romania se observa o reticenta cu privire la anvelopele resapate. Dar nu multa lume stie ca anvelopele de avion se resapeaza in medie de sase ori si pot ajunge la 12 ori. Daca resaparea se face in conditii optime si cu materiale de calitate, anvelopa resapata trebuie sa aiba aceleasi caracteristici ca una noua din punct de vedere al sigurantei“, a concluzionat reprezentantul Bridgestone.
In cadrul aceleiasi conferinte, Bridgestone Romania a acordat, in urma unei trageri la sorti, un premiu constand intr-un set complet de anvelope resapate, reprezentantului Vio TransGrup.

Articole similare