Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Controalele din Romania, soldate fara raspuns

In Romania cele mai multe solicitari ale documentelor doveditoare ca s-au respectat prescriptiile MiLoG s-au adresat firmelor de transport care au completat formularele de pe site-ul vamii germane, insa au existat controale si la camioanele din parcarile unui centru logistic sau al porturilor. Dupa ce s-au luat datele soferului, datele din tahograf si CMR, inspectorii germani au solicitat firmelor carora le apartineau camioanele conduse de soferii controlati sa trimita documentele care sa dovedeasca ca respectau prevederile platii salariului minim din Germania pe durata petrecuta de sofer in aceasta tara.
 

Cel mai cunoscut caz in ceea ce priveste controlul respectarii salariului minim din Germania este al firmei Rozoti Spedition, din Bihor, singura care a fost de acord sa i se publice numele impreuna cu explicatiile privind desfasurarea controlului. Compania a primit solicitare sa trimita dovada salariului aferent lunii iulie platit catre un anumit sofer. Acesta nu fusese oprit in trafic, insa autoritatile germane au ales se pare in mod aleator un sofer din lista cu care Rozoti s-a inscris in evidentele lor, la inceputul anului. Compania a trimis tabel in limbile romana si germana cu timpii de conducere, contractul de munca al soferului tradus in germana (nu a fost necesara legalizarea traducerii) si copiile transferurilor bancare din care sa rezulte banii platiti catre sofer, aferenti orelor lucrate. Rozoti a cerut o confirmare daca ce a transmis prin email este suficient sau trebuia trimis altceva, iar raspunsul primit a fost favorabil, respectiv toata documentatia a fost in ordine.

Articole similare

Ad