Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Controlul activitatii se poate face la nivel centralizat

Managementul corect al lantului de aprovizionare si eficienta operationala ridicata sunt esentiale, ca diferentiator important pentru business. Insa lanturile de aprovizionare se afla sub o presiune continua de a performa, iar contextul se schimba si odata cu el si cerintele de pe piata. Ca urmare, la „Transylvania Supply Chain & Logistics Forum & Expo“, conferinta organizata de Business Mark la Cluj-Napoca, s-au pus cap la cap viziuni, idei si solutii, in conditiile in care marea provocare sta in adoptarea unor modalitati de a crea sisteme de supply chain orientate catre utilizator (customer centric).

In acest context, Victor Danila, SC Manager la Orkla Foods, a vorbit din perspectiva producatorului in relatia cu clientii, incercand sa identifice oportunitatile de automatizare. „Ne aflam intr-o zona cu un deficit destul de mare din partea consumatorilor. Lantul de aprovizionare a evoluat continuu, iar acum se prezinta ca o retea complexa cu multiple conexiuni, fluxuri directe, indirecte, inverse, pe tot globul“.Victor Danila este de parere ca increderea provine in mare masura din posibilitatea de a vedea si intelege business-ul respectiv, astfel incat clientii sa se simta confortabil si sa aiba un sentiment de control asupra a ceea ce cumpara si consuma.
Daniel Dragusin, Customer Service&Logistics Senior Manager East Balkans, Pepsico, a vorbit despre oportunitati si procese de optimizare in SC, aplicat pentru compania pe care o reprezinta. „Reteaua logistica a Pepsico in Romania se intinde in Timisoara, Cluj-Napoca, Bucuresti, Constanta si Bacau. De exemplu, pentru depozitul din Bucuresti (Dragon), a fost nevoie sa adoptam un sistem automatizat (pasarela automatizata), deoarece ne-am dat seama ca trebuie sa optimizam resursele si sa oferim solutii, pentru o eficientizare cat mai mare si un contact direct cu clientii in toate aspectele.“
De asemenea, Jorge Guillen Rangil, manager de export al companiei spaniole Agroveco, detaliaza procesele de tracking si planificare in 43 de tari a fabricii de furaje. „Fondata in 1964 cu 64 angajati, Agroveco a ajuns in prezent la un depozit de 500 m2 si silozuri noi a cate 12.000 t de materie prima vegetala, cu orientare catre export. Pentru ca si contextul ne cerea, la un moment dat a fost nevoie sa automatizam un cumul de procese, sa schimbam modelul de business. Astfel, in opt ani am ajuns sa ne extindem in 44 de tari de pe cinci continente, si sa gasim reteta de functionare dintre coordonarea logistica si lantul de aprovizionare, atat din punct de vedere al serviciilor, cat si al calitatii. De asemenea, adoptarea unui ERP si crearea unei aplicatii care sa satisfaca nevoile pe care le-am identificat, au condus la un rezultat mai mult decat necesar: o singura persoana din birou poate coordona activitatea la nivel de productie in 42 de tari.“
Marian Orzu, Managing Partner, Dunwell, a prezentat datele unui raport de piata din sfera sectorului de real estate la nivel industrial. „Logistica din sectorul de real estate a ocupat anul trecut un loc important in piata datorita unei cresteri rapide a industriei de e-commerce, lucru care va mapa lucrurile mult mai clar in urmatorii ani. In 2018, la nivel de ocupare, 42% revenea sectorului de retail, 24% logisticii, 20% FMCG, 9% automotive, iar restul de 6% altor domenii.“ In ceea ce priveste predictiile, oferta s-ar putea extinde cu o suplimentare de 750.000 m2 in 2019. Mai putin de jumatate (300.000 m2) sunt deja in constructie, iar o treime din suprafata este situata in Bucuresti. Probabil ca proiectele se vor extinde de asemenea, si catre Craiova, Constanta, Iasi.

Articole similare

Ad