Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cost/km mai mare + noi scumpiri estimate = obligatie de a renegocia, macar acum, tarifele!

In cadrul conferintei Tranzit de la Iasi, CEO-ul Cartrans, Decebal Popescu, a comparat, pentru fiecare componenta a costului/km, valoarea medie din vara lui 2018 cu cea din perioada similara a anului trecut, insistand mai mult asupra celor care au inregistrat cresteri sau care prezinta cel mai mare risc sa fie ignorate, deci neincluse in calcule. A rezultat o crestere de circa 11 eurocenti/km, iar vorbitorul s-a declarat sigur ca niciun operator nu a reusit sa obtina un tarif care sa acopere aceasta diferenta, dar a punctat faptul ca este important sa se negocieze inca de pe acum cu clientii noile preturi de transport, deoarece la inceputul lui 2019 se vor produce alte scumpiri, generate de inflatie si de cresterea unor taxe de drum.
 

Analiza a fost facuta pentru cazul in care soferii muncesc opt saptamani in Comunitate si apoi stau doua saptamani acasa, iar camioanele ajung la 10.391 km/luna, lucreaza 11,5 luni/an (mai ales de sarbatori nu circula, deci nu sunt costuri cu diurnele, ci numai cu salariile), iar 4-5% din numarul total de kilometri nu sunt platiti de clienti. Decebal Popescu a tinut sa sublinieze faptul ca informatiile nu sunt ale Cartrans sau ale unei alte companii anume, ci reprezinta o medie in transportul international. De aceea recomandarea pentru managerii de transport prezenti in sala a fost aceea de a folosi modelul de calcul (pe care il gasiti si pe www.traficmedia.ro) si de a inlocui in document cifrele prezentate cu cele din activitatea proprie, asa cum apar ele in documentele contabile.

Articole similare