Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Covid-19 a afectat transportul aerian si maritim

Pandemia de Covid-19 a atras consecinte grave asupra comertului international italian, si nu numai. Astfel, in primele cinci luni ale anului, comertul cu tarile non-europene a scazut cu 16,8% pentru exporturi si cu 19,2% pentru importuri. Un moment de cotitura a avut loc in mai, cand exporturile au crescut cu 37,6% fata de luna precedenta, insa importurile au ramas cu 2,4% in rosu, din cauza slabirii cererii interne, se arata in analiza Centrului de Studii Fedespedi, citat de Trasporto Europa. 
In transportul maritim de containere, din ianuarie pana in mai 2020, principalele porturi italiene au suferit o scadere de 8,2%. Cele mai grave luni au fost aprilie si mai, cu contractii de pana la 30%, valoare extrema inregistrata in portul Genova. Transportul aerian de marfuri a suferit pagube mai mari: in primele cinci luni a scazut cu 26,7% in ceea ce priveste marfa si posta (t-km), cu varfuri de 51,8% in Roma Fiumicino si 41,3% la Bergamo. Cu toate acestea, studiul semnaleaza o „transformare semnificativa” in mai, respectiv o crestere de 31,8% fata de luna precedenta, ramanand insa cu 40,1% mai jos de mai 2019.
"Imaginea economica este ingrijoratoare, insa datele obtinute ne permit sa fim mai pregatiti in fata provocarilor care apar acum", comenteaza Silvia Moretto, presedintele Fedespedi. "Comertul international e extrem de afectat de faza de inchidere, iar Europa va iesi din aceasta criza cu pagube mai mari decat China si Asia, in general. Cu toate acestea, exista semne pozitive importante care nu trebuie trecute cu vederea. In primul rand, faptul ca Italia a iesit din blocaj inainte de multe alte tari si ca productia industriala se reface. Asimetria crizei poate fi folosita pentru a planifica si a obtine un avantaj competitiv."

Articole similare

Ad