Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crește mobilizarea transportatorilor rutieri de mărfuri împotriva taxelor de drum daneze

În urma anunțului privind introducerea unei noi taxe de drum pentru camioane, un grup de transportatori care se autointitulează Comitetul pentru taxe rutiere – condus de avocatul și fostul șofer Jacob Forman – a trimis o scrisoare tuturor miniștrilor și politicienilor din Folketing, parlamentul danez.

Cererea sa este de a renunța la taxa kilometrică în favoarea unei taxe suplimentare pe combustibilii fosili, care ar fi mai ușor de gestionat atât pentru transporturi, cât și pentru industrie, mai ecologică și mai utilă din punct de vedere economic pentru stat.

Motivele au fost publicate de portalul LM și rezumate în următoarele 10 puncte:

  1. Noua taxă va afecta doar camioanele pe bază de combustibili fosili, dar astăzi nu este fezabil din punct de vedere economic să cumperi un camion electric de 56-60 de tone (care costă cu 40-90% mai mult).
  2. Nu există stații de încărcare, iar rețeaua electrică nu este pregătită pentru camioanele mari, astfel încât transportatorii nu pot trece la tracțiune electrică.
  3. Combustibilii neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, cum ar fi biogazul și biodieselul, sunt deja impozitați la fel de mult ca motorina.
  4. Noua taxă de trecere, care se preconizează că va avea o valoare totală de 300 de milioane de coroane daneze (aproximativ 40,263 de milioane de euro) pe an, este dificil de gestionat de către transportatori.
  5. Taxa de trecere va accentua dezechilibrul economic al Danemarcei.
  6. În prezent, în Danemarca există mai puțin de 100 de camioane electrice, iar agenția daneză pentru energie raportează că, până în 2030, acestea vor reprezenta 5% din total. Alte camioane vor trebui să plătească taxa.
  7. Transportul reprezintă 29,3% din emisiile de CO2 ale Danemarcei, iar camioanele de peste 16 tone sunt responsabile pentru 13% din acestea, restul fiind reprezentat de autoturisme și camionete. Inclusiv industria, vehiculele comerciale sunt astfel responsabile pentru 4,29% din totalul emisiilor de CO2 și, în timp ce emisiile provenite de la autoturisme sunt în creștere, cele provenite de la camioane au scăzut cu 20% din 1990, potrivit Agenției daneze pentru energie.
  8. Comitetul pentru taxe rutiere face apel la toate părțile să negocieze asupra modului în care să facă acest sector mai sustenabil într-un timp scurt.
  9. Au fost făcute propuneri de creștere a greutății totale transportabile, ceea ce va duce la economii imediate de CO2.
  10. Camioanele plătesc deja o taxă pe CO2 pentru motorină, dar transportatorii ar fi bucuroși să participe financiar la tranziția ecologică. De exemplu, cu o taxă CO2 mai mare pentru toți combustibilii fosili.

Nemulțumirilor transportatorilor li s-au alăturat și 7 primari danezi din regiunea Jutland, cunoscută și sub numele de regiunea de afaceri MidtVest, care și-au unit forțele împotriva noii taxe kilometrice. Aceștia au trimis o scrisoare ministrului Transporturilor și ministrului Impozitelor, în care împărtășesc temerile transportatorilor și subliniază faptul că povara financiară va afecta produsele daneze, dar mai ales întreprinderile situate în zonele rurale, creând dezechilibre în interiorul țării. Situația este foarte tensionată, iar transportatorii plănuiesc acum un nou protest de o amploare mai mare decât cel care a paralizat centrul orașului Copenhaga pe 4 aprilie. Potrivit promotorilor, în frunte cu antreprenorul Benny Nielsen, proprietarul gigantului Fredsø Vognmandsforretning, peste 1.300 de companii și 4.000 de camioane s-au alăturat deja blocadei, planificată inițial pentru începutul lunii mai și apoi amânată cu câteva săptămâni pentru a le oferi politicienilor posibilitatea și timpul necesar pentru a interveni.

Articole similare

Ad