Oficiul Federal German pentru Logistică și Mobilitate (BALM) a realizat o analiză cuprinzătoare a evoluției transportului de containere pe apă și pe calea ferată pe o perioadă extinsă.
Conform concluziilor, transportul de containere pe calea ferată în Germania a crescut cu aproximativ 85,9%, de la puțin sub 4,2 milioane de TEU la aproximativ 7,7 milioane de TEU între 2005 și 2022. Această creștere a fost determinată în principal de evoluțiile pozitive din hinterlandul portului Hamburg. Această creștere este atribuită în mare măsură proporției în creștere a transportului feroviar de marfă în cadrul repartizării modale globale. În mod similar, Bremerhaven a înregistrat o creștere a cotei modale a transportului feroviar de marfă, deși cu o creștere absolută comparativ mai mică a transportului de containere pe calea ferată.
Pe căile navigabile interioare germane, volumele de containere au prezentat o creștere treptată de la aproximativ 2,1 milioane de TEU în 2005 la puțin sub 2,6 milioane de TEU în 2017, înainte de a scădea treptat până la puțin sub 2 milioane de TEU în 2022. Declinul a început în 2018 din cauza perioadelor prelungite de niveluri scăzute ale apei pe râurile germane, care au afectat în special navigația pe Rin, mai ales în sudul Germaniei. Acest lucru, coroborat cu o creștere notabilă a costului transportului pe căi navigabile interioare, a determinat o trecere la moduri de transport alternative. În pofida eforturilor depuse, volumul pierdut în hinterlandul unor porturi maritime cheie precum Rotterdam și Anvers, cruciale pentru transportul interior de containere datorită poziției lor strategice, nu a putut fi întotdeauna recuperat.
sursa foto: hafen-hamburg.de