Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere importanta in 2011

Piata de echipamente de manipulat a „surprins“ in 2011 printr-o crestere destul de semnificativa, in ciuda efectelor inca simtite ale crizei. In paralel, furnizorii de stivuitoare au inregistrat cresteri si pe partea de service, incasarile din intretineri si reparatii rotunjindu-le frumos cifra de afaceri.
Cererea de echipamente second-hand a ramas, de asemenea, la un nivel ridicat. In ciuda rezultatelor incurajatoare din 2011, estimarile pentru 2012 sunt rezervate, in conditiile in care peste mediul economic european planeaza incertitudinea.

Importatorul Hyster in Romania, Cemps, a incheiat 2011 cu o crestere de 35% pe vanzari si nu mai putin de 48% pe service. In ceea ce priveste vanzarile insa, cresterea este numerica, nu si financiara, a explicat Nicolae Popescu, directorul general al companiei, pentru ca adaosul comercial a fost foarte mic. „Am avut vanzari care ne-au facut sa ne mentinem pozitia in piata si sa continuam parteneriatul cu clientii nostri. Presiunea pentru a cobori preturile a fost mare, dar este clar ca nu se poate merge pe perioada lunga de timp cu profit brut mic. Dupa prima jumatate a anului, cand am facut volume pe vanzari, perioada de vacanta a fost slaba pe parte de achizitii, urmand ca in toamna clientii sa fie si mai atenti cu directionarea investitiilor, in conditiile in care situatia economica este incerta la nivel european.”
Ponderea in vanzari intre cele trei categorii de produse detinute in portofoliul companiei a fost aproximativ egala, cu un plus pe parte de warehouse. Pe big-trucks-uri cresterea a fost de 200%, in conditiile in care au fost livrate patru echipamente cu capacitati intre 15 si 25 t. Cele mai multe au fost livrate in Portul Constanta, motiv pentru care in 2011 a fost deschisa si filiala de la Constanta. „Este inca destul de greu sa le schimbam mentalitatea operatorilor din zona portului, pentru ca multi s-au obisnuit sa isi faca singuri service-ul pentru echipamente. Am facut pasi mari, service-ul nostru este functional si solicitarile sunt in crestere“, a adaugat Popescu. Big-truks-urile se aduc numai pe comanda, iar timpul de livrare nu a fost afectat aproape deloc de criza economica. Pe segmentul echipamentelor de mici dimensiuni nici nu a fost vorba de intarzieri.
Politica Cemps este de a nu lucra pe stocuri, iar acest lucru a reprezentat un beneficiu la inceputul crizei. Si acum, singurele existente pe stoc sunt unitatile demo si un numar mic de echipamente in constructie standard. Hyster a inceput un program de retehnologizare a echipamentelor inca din anul 2002, program care a continuat chiar si in perioada de criza. S-a inceput cu modelul Fortens pentru echipamentele IC (diesel si GPL) si se continua cu cele electrice, implementandu-se tehnologia de functionare in curent alternativ (tehnologie AC). Diferenta de pret este mica fata de generatia precedenta si este data strict de cresterea pretului la materiile prime. Cemps pune la dispozitia clientilor ca demo echipamentele electrice de 1,6 si 3 t.
Rezultatele obtinute pana acum pe segmentul de rafturi cu produsele Armes sunt si ele multumitoare. Desigur, ca in orice afacere aflata la inceput, exista o oarecare retincenta din partea clientilor, mai ales ca se cer referinte din piata. „Vom avea o strategie mai agresiva de promovare in 2012 si preturi interesante. De altfel, pentru orice produs nou se iau in calcul marje minime de profit, dar in aprecierea pretului trebuind sa se tina cont de calitatea produsului.“

Articole similare

Ad