AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza de soferi: cauze si solutii americane si europene

Criza de soferi este un fenomen cu care se confrunta nu doar Europa, ci si America. Cauzele sunt aceleasi: migrarea, scaderea natalitatii, lipsa atractivitatii acestei meserii care inglobeaza foarte multe responsabilitati si reduce satisfactia vietii sociale. Mai mult, obligativitatea atestarii profesionale le cere soferilor sa studieze, traditional cei care alegeau aceasta meserie fiind atrasi de faptul ca pot castiga bine fara a fi invatat prea mult! Americanii, ca si europenii, vizeaza aceleasi solutii: atragerea de imigranti, femei si fosti militari catre aceasta profesie, obtinerea permisului CE de la 18 ani sau convertirea personalului din depozite catre soferie. In Europa, tarile occidentale spera ca Pachetul Mobilitate 1 sa puna pe butuci firmele de transport din estul Europei si astfel sa isi asigure necesarul de soferi. Problema este ca nu toti soferii care lucreaza azi la international sunt dispusi sa imigreze, iar numarul de soferi care lucreaza la firme estice nu este suficient oricum pentru numarul de camioane existente si pentru nevoia de transport a Europei. 
 
Va propunem o analiza a pietei soferilor profesionisti din Germania, Marea Britanie, Polonia, Irlanda, Romania si SUA, care, cel putin din punct de vedere al modului in care se face transport, a devenit mult mai apropiata de modelul european decat acum 10 ani.
Varsta medie a soferilor de camion este destul de ridicata la nivel mondial. In Marea Britanie, potrivit Road Haulage Association (RHA), varsta medie a conducatorilor auto profesionisti este de 55 de ani, doar 1% avand sub 25 de ani. Freight Transport Association (FTA) spune ca 60% dintre companiile membre au soferi cu varsta medie de 44 de ani, iar 19% au soferi cu o medie a varstei de 35 de ani.

Articole similare