Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu 3,2% mai puțin transport rutier de marfă în 2023 față de 2022 în Europa. Flota României, prima din top care a avut creștere.

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a realizat tradiționala sa analiză anuală a activității diverselor flote naționale din UE, de data aceasta pentru 2023. Una dintre concluzii este aceea că redresarea puternică a transportului rutier de marfă din Europa de după perioada Covid-19 pare să se apropie de sfârșit. Ambele componente, transportul național și cel internațional, reacționează le fel, iar cel mai mult a avut de suferit transportul bilateral, cu o scădere de 4,5% față de 2022.

Între 2022 și 2023, piața a pierdut 3,2%, ajungând conform Eurostat la un total de 1.893.282 de milioane de tone-kilometri, din care 1.137.822 de milioane de tone-kilometri în UE14 (-4,18% față de 2022). Declinul afectează toate activitățile și cam toate flotele naționale.

Transportul internațional de marfă reprezintă acum aproape 38% din total, o pondere relativ stabilă în ultimii 10 ani. Transportul terță țară și cabotajul stimulează transportul internațional, iar transportul național pierde din cotă, ca dovadă a unei europenizări tot mai mari a acestei industrii.

Polonia este în 2023 lider incontestabil în toate tipurile de transport, cu 377.873 de milioane de tone-kilometri, cu 1,9% mai puțin decât în 2022, un rezultat mai bun decât media europeană. Clasamentul s-a schimbat foarte puțin față de anul anterior, cu o excepție, Lituania, care a înregistrat o creștere de 17% , are cea mai multă activitate de transport rutier de marfă dintre toate țările raportat la PIB (urmată de Polonia) și este pe locul al optulea ca activitate totală, cu 63.101 milioane de tone-kilometri.
Unele flote naționale – Suedia, Ungaria și Portugalia și Slovacia – au scăzut mai mult decât altele. Iar dintre flotele din Top 5 cea germană a pierdut cel mai mult, 5,8%, față de 2022, până la 286.408 milioane de tone-kilometri, în timp ce Spania doar 1,3% și Franța 2,4%. Iar Italia, aflată pe locul al cincilea, a scăzut cu 3,9%.

România se află pe locul al șaselea, cu 65.249 de milioane de tone-kilometri transportate de flota națională, în creștere cu 1,4% față de 2022 – este țara cu creștere față de 2022 aflată cel mai sus în topul volumelor, primele cinci fiind, cum ați văzut deja mai sus, toate în scădere.

Articole similare

Ad