Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum ajută automatizarea în industria de retail alimentar la creșterea cotelor de piață?

O creștere sigură într-un mediu incert: un obiectiv deosebit de ambițios în industria intens concurențială a comerțului cu amănuntul al produselor alimentare. Cei care nu reacționează rapid la tendințe, optimizându-și ofertele, riscă să piardă clienți și, prin urmare, și cote de piață. Între timp, comportamentul consumatorilor devine din ce în ce mai greu de prevăzut, iar crizele globale și întreruperile lanțului de aprovizionare au sporit această complexitate. Soluțiile de automatizare modulare și flexibile, cum ar fi FullPick de la TGW Logistics, ajută la depășirea acestor provocări.

În ultimii ani, comerțul cu amănuntul al produselor alimentare s-a schimbat semnificativ. Viața, munca și obiceiurile alimentare au evoluat: cu greu se pot prezice nevoile consumatorilor. Produsele și serviciile oferite, structurile de costuri și lanțul de aprovizionare trebuie optimizate în cicluri din ce în ce mai scurte. În acest context, ce combinație de canale de distribuție, concepte de magazine, game de produse și modele de servicii este cea mai potrivită pentru a genera profituri durabile?

Intralogistica, factor de succes în afaceri

Factorii de decizie din sectorul comerțului cu amănuntul al produselor alimentare investesc mult timp și energie pentru a fi la curent cu cele mai noi evoluții și tendințe. Aceștia sunt în strânsă legătură cu clienții lor, comunică cu furnizorii și consultanții și vizitează simpozioane internaționale. Obiectivul lor: nu doar să-și asigure, ci și să-și sporească cotele de piață.

Lanțul de aprovizionare este dependent de digitalizare și automatizare. Dar ce tip de automatizare este cel mai eficient? Cert este faptul că creșterea cifrei de afaceri și a cotei de piață, precum și reziliența pot fi obținute numai prin utilizarea unor soluții de automatizare flexibile și, mai ales, eficiente; astfel, intralogistica este un facilitator esențial pentru afaceri.

Pentru a avea succes pe termen lung, companiile trebuie fie să creeze o ofertă care să se adreseze gamei largi de nevoi individuale, fie să se concentreze pe o nișă foarte specifică. Există patru câmpuri de acțiune esențiale pentru cei care se străduiesc să atingă o gamă largă.

1. Noi concepte de magazine

Pe lângă adaptarea canalelor de distribuție consacrate, retailul alimentar dezvoltă, de asemenea, noi concepte de magazine care să corespundă mai bine obiceiurilor de cumpărare în evoluție. Din ce în ce mai mulți clienți optează pentru cumpărături mai frecvente și în cantități mai mici în loc să facă o aprovizionare săptămânală la supermarket. Astfel sunt preferate magazinele de proximitate situate în apropierea locuinței sau a locului de muncă. Aceste magazine au o suprafață mică și o gamă de produse care satisfac mai multe gusturi și buzunare, facilitând cumpărăturile rapide și, mai ales, convenabile.

Dezavantajul acestor magazine mici este că nu dispun aproape deloc de spațiu de depozitare și, prin urmare, trebuie să fie reaprovizionate frecvent, cu cantități mici. Această reaprovizionare cuprinde nu numai pachetele obișnuite în vrac, ci și produse individuale, iar totul trebuie procesat în mod eficient prin intermediul aceluiași centru logistic.

Astfel, structura comenzilor este variabilă, pentru a oferi un sortiment mai mare de articole și diferite tipuri de încărcături, ceea ce creează probleme logistice. TGW Logistics abordează aceste provocări cu FullPick. Proiectarea sistemului garantează o performanță constantă de preluare a comenzilor, indiferent de structura lor. Diferite module mecatronice asigură o preluare eficientă a comenzilor de pachete individuale ale clienților, precum și paletizarea automată a pachetelor în vrac pe europalet, semipalet sau cărucior („roll-cage”).

2. Game de produse noi sau adaptate

În ultimii ani s-a înregistrat o tendință puternică spre un stil de viață mai sănătos, ceea ce afectează în special produsele proaspete și congelate.

Având în vedere caracterul sezonier al multor produse, evoluția gamei nu este o noutate pentru sistemele automate; cu toate acestea, creșterea puternică a numărului de produse în cadrul unui grup de produse are consecințe: cantitățile din fiecare articol comandate de magazine sunt în scădere, ceea ce face necesară capacitatea de a gestiona ambalaje de produse noi. În plus, reducerea timpilor de procesare devine tot mai importantă pentru ca produsele perisabile să se păstreze cât mai mult timp în magazine.

FullPick oferă flexibilitatea necesară pe termen lung. Utilizarea tăvilor pentru transportul mărfurilor izolează sistemul de calitatea în scădere a ambalajelor produselor. În cazul transportului direct, astfel de ambalaje ar putea cauza defecțiuni și reduce disponibilitatea sistemului. În plus, FullPick poate fi utilizat fără probleme în toate zonele de temperatură – de la temperatura ambientală până la cea de congelare.

3. Îmbunătățirea nivelului de servicii

Pentru a păstra consumatorii, comercianții cu amănuntul de produse alimentare au nevoie nu numai de o rețea extinsă de magazine, ci și de o mentalitate puternică în materie de servicii. Comerțul electronic joacă un rol major în această privință. Prezența digitală și experiențele de cumpărare fără întreruperi pe diferite canale devin din ce în ce mai relevante. Prin urmare, companiile trebuie să își consolideze platformele online și serviciile asociate acestora pentru a le oferi consumatorilor o experiență de cumpărare optimă acasă sau în magazin.

Atunci când este vorba de un număr mare de comenzi online care trebuie preluate în fiecare zi, centrele specializate de fulfilment oferă cel mai bun randament. Cu toate acestea, comenzile de comerț electronic pot fi, de asemenea, pregătite eficient cu ajutorul unei soluții de automatizare suficient de flexibile pentru centrele de distribuție care se concentrează pe aprovizionarea clasică a magazinelor. În acest scop, FullPick se bazează pe un modul opțional care face posibilă prelevarea unităților de vânzare individuale (de exemplu, pentru comenzile online) la posturi de lucru ergonomice 1:1.

4. Semnificație socială

Rolul pe care îl are comerțul cu amănuntul al produselor alimentare în societatea noastră a devenit clar în timpul pandemiei de coronavirus. Companiile din această industrie nu numai că aprovizionează în mod fiabil consumatorii cu produsele necesare, dar sunt, de asemenea, angajatori importanți. Prin urmare, atunci când se investește în automatizare, accentul ar trebui să fie pus atât pe creșterea productivității, cât și pe îmbunătățirea ergonomiei pentru angajați.

FullPick ia în considerare ambele aspecte: sistemul ușurează sarcinile monotone și obositoare din punct de vedere fizic ale angajaților – în special în zonele de congelare. În plus, datorită compoziției sale modulare, FullPick este, de asemenea, conceput pentru a minimiza costurile energetice pe termen lung.

Aceste exemple ilustrează faptul că succesul viitor în comerțul cu amănuntul al produselor alimentare depinde în parte de selectarea soluției de automatizare adecvate. Multe lucruri se pot schimba pe durata de viață a unui sistem intralogistic, așa cum au demonstrat ultimii 20 de ani. Dar TGW dă asigurări că soluția FullPick permite comercianților cu amănuntul să opereze în mod flexibil și să utilizeze logistica drept un facilitator.

(Traducere: Andreea MATEI)

Articole similare

Ad