Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Cursele catre est: tentante, dar periculoase

Desi sunt tot mai vizate de romani, transporturile catre state precum Rusia, Irak sau Turcia sunt tot mai greu de abordat: autorizatiile aproape ca s-au epuizat, iar cursele pot dura si o luna. In plus, cei care merg in zone de razboi ar trebui sa stie ca asigurarile obisnuite nu functioneaza aici, iar pentru acest lucru ar trebui incheiata o asigurare speciala cu evaluarea riscurilor si care, pentru curse singulare, este destul de scumpa.
 

Simona Bajenaru, reprezentanta AADR (Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei), a afirmat ca exista o lipsa de autorizatii pe Kazahstan (unde s-au epuizat toate cele 150 de autorizatii in primele doua luni), Azerbaijian (stocul pe tot anul, de doar 50 de bucati, s-a epuizat) si Belarus (unde din 250 de autorizatii au fost folosite 30). De asemenea, autorizatiile de terta-tara de Turcia se apropie de final, deoacere stocul a fost de 4.500 pentru tot anul, iar acum mai sunt doar 450. Pentru Rusia disponibilul de autorizatiile de terta-tara la inceputul anului a fost de 2.400 de unitati, din care luna trecuta mai erau 623. „Suntem intr-o campanie de verificare a consumului de autorizatii deficitare cum sunt tertele de Kazahstan, Belarus si Turcia, deoarece foarte multe firme de transport s-au obisnuit sa le ia si sa nu le foloseasca. Din pacate, doar o firma a adus doua autorizatii de terta-tara de Kazahstan nefolosite, iar restul nu vrea sa le returneze, motiv pentru care am facut o sesizare catre IGCTR pentru a aplica sanctiunile legislative prevazute in aceste cazuri.“
Singura tara unde stocul este foarte bun este Serbia. „Autorizatiile de terta-tara sunt importante, deoarece putem lega firmele din Occident cu Asia. Transportatorii de acum 20 de ani, majoritatea olandezi si sarbi, care lucrau pentru companiile din vest si mergeau catre Asia si Orient, au ramas in zonele lor, iar transportatorii bulgari, romani, polonezi, ucraineni sau moldoveni merg pe aceste relatii. Este mai bine sa lucrezi cu soferii vorbitori de limba rusa pentru spatiul fost sovietic, iar aici moldovenii sunt cei mai priceputi. Este mai greu sa duci soferii nostri in Extremul Orient, deoarece nu au fost obisnuiti sa mearga acolo. Imi doresc sa deschidem aceste zone deoarece sunt foarte bogate. In Kazahstan exista investitii Petrom dinainte de 1989. Zona Arabiei a petrolului se muta in Kazahstan, Kirgistan, Turkmenistan, regiuni cu resurse de hidrocarburi si cu o mare necesitate de investitii“, a explicat Ion Lixandru, vicepresedintele Arilog.
Reprezentanta AADR, care organizeaza licitatiile electronice de autorizatii, a explicat ca sistemul este valabil din 2003 si aici se pot inscrie toate companiile care fac transport si au masini licentiate de ARR. In sistem sunt inscrise 2.500 de companii, cu un parc de 28.000 de vehicule.

Transporturile catre Irak au conditii speciale
CEVA Logistics este una din companiile ce organizeaza transporturi din Romania catre Irak, unde detine si trei locatii situate strategic in nordul, centrul si …

Articole similare