Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deficit major de șoferi în Marea Britanie cauzat de Brexit

După 6 luni de la Brexit, criza șoferilor profesioniști s-a adâncit în Marea Britanie, potrivit experților Speedy Freight. Lipsa de șoferi, atât pentru camioane grele, cât și pentru camionete, se datorează faptului că Brexit i-a determinat pe mulți șoferi est-europeni să părăsească Marea Britanie din cauza incertitudinii cu privire la dreptul lor de a trăi și de a lucra aici, reducând numărul total de șoferi disponibili în țară. În al doilea rând, chiar dacă noi protocoale sunt acum în vigoare, a devenit obișnuit ca șoferii rămași să acorde prioritate contractelor de muncă pentru transport intern, pentru a evita eventualele întârzieri care ar putea apărea la frontieră.

Potrivit asociației transportatorilor rutieri din UK, RHA, combinația acestor două probleme a condus la un deficit de peste 65.000 în Marea Britanie începând cu ianuarie, care are deja un efect asupra logisticii din întreaga țară. Multe companii mari au declarat că nu pot onora comenzile de transport din cauza lipsei de șoferi.

Din ianuarie, multe companii s-au orientat către livrarea zilnică pentru a acoperi golurile din lanțul de aprovizionare, cererea crescând cu 26%.

Speedy Freight este una din companiile de expediții care oferă asistență în mai multe industrii, ajutând producătorii să își eficientizeze procesele de import/export al mărfurilor către și dinspre UE. O zonă în care mulți producători caută asistență este cea a documentelor de tranzit vamal, pentru a evita taxele vamale pentru mărfurile fabricate într-o țară, finisate în alta și returnate în țara de origine.

Potrivit Speedy Freight, deși șoferii și agenții vamali s-au străduit să se acomodeze cu noile protocoale vamale, producătorii și retailerii de produse alimentară, mai ales cei cu produse de origine animală, se confruntă în prezent cu cele mai grave întârzieri la frontieră.

Iar transportatorii trebuie să se pregăteasc pentru un nou val de schimbări care vor veni la sfârșitul anului: următorul set de modificări urmează să intre în vigoare din octombrie 2021, cu un al treilea val din ianuarie până în martie 2022.

Speedy Freight își ajută clienții să identifice ce modificări ale reglementărilor vor avea impact asupra afacerii lor – oferindu-le o listă concisă de recomandări, astfel încât fiecare client să fie pregătit pentru noile proceduri, înainte ca acestea să intre în vigoare.

Articole similare

Ad