Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CHEP face demersuri pentru creșterea atractivității meseriei de șofer de camion

Un raport publicat de Uniunea Internațională a Transportului Rutier (IRU) evidențiază amploarea crizei de șoferi din Europa, arătând că vârsta medie a acestora este de 47 de ani, că 33% dintre ei au depășit 55 de ani și că doar 5% au mai puțin de 25 de ani. Deci sunt prea puțini tineri interesați să înlocuiască șoferii profesioniști care se vor pensiona în următorii ani.

Raportul estimează că până în 2028 Europa va avea 745.000 de posturi neocupate de șofer de camion, adică 17% din numărul total necesar, ceea ce stârnește îngrijorări cu privire la un posibil impact asupra lanțurilor de aprovizionare, atât în ceea ce privește costurile, cât și disponibilitatea.

În aceste condiții, David Cuenca, CEO CHEP Europe, crede că soluțiile pentru a obține mai multă reziliență de-a lungul lanțurilor de aprovizionare vor fi găsite prin inovație şi colaborare. „În domeniul educației observăm deja inovația. Ţări precum Franţa, Spania şi Italia promovează cariera de șofer profesionist prin cursuri adresate elevilor din învățământul liceal, cursuri care abordează mai mult decât partea de operare a vehiculelor, aducând informații despre siguranța în transporturile de mărfuri, digitalizare, sustenabilitate și cadrul legislativ – cunoștințe și abilități esențiale pentru oricine va lucra în lanțurile de aprovizionare de mâine.“
În plus, multe companii de logistică au dezvoltat centre de învățare interne și academii, iar cursurile sunt integrate în procesul de onboarding, în care tinerii șoferi își pot pune în practică abilitățile digitale și legate de sustenabilitate.

Și CHEP se implică în rezolvarea problemei, subliniază CEO-ul companiei: când selectează noi firme de transport pentru a colabora cu ele le acordă prioritate celor cu strategii clare și bine definite de atragere a tinerilor șoferi, iar în 2024 va organiza pentru ele ateliere pe cele mai arzătoare teme din industrie, și apoi un forum tematic. „Cu toate acestea, este posibil ca eforturile noastre să nu fie suficiente pentru o provocare de asemenea amploare. Ca industrie și comunitate, ar trebui să facem mai mult. Aș dori să văd că toate guvernele, companiile de logistică și asociațiile de transport adoptă acest spirit colaborativ și inovator pentru a repoziționa rolul șoferilor de camion în societate. Consider că sunt necesare măsuri mai ample în mod special pentru a elimina barierele ce opresc tinerii să aleagă această profesie (de exemplu, taxele ridicate pentru obținerea permisului) și pentru a îmbunătăți condițiile de muncă. Doar după ce toate aceste aspecte vor fi soluționate, vom putea afirma că le oferim șoferilor profesioniști o carieră plăcută și sigură, potrivită pentru viitor.“

Articole similare

Ad