Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Este nevoie de obiective realiste privind emisiile de CO₂ la autobuzele interurbane

Sursa foto: IRU

Organizațiile publice și private de transport rutier și producătorii de vehicule solicită Uniunii Europene să recunoască diferențele dintre autobuzele urbane și cele interurbane și să stabilească obiective realiste de decarbonizare în cazul acestora din urmă, se arată într-un comunicat de presă IRU. Motivul este clar: profilul de activitate al vehiculelor folosite în transportul regional este complet diferit de cel al autobuzelor urbane, întrucât acoperă rute mai lungi, de până la 600 km, și răspund unor nevoi diferite de transport.

Într-o scrisoare comună adresată președintelui Comisiei ENVI a Parlamentului European și Președinției Consiliului, IRU, Asociația Internațională a Transporturilor Publice (UITP) și Asociația Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA) au cerut UE să facă diferența între mediul urban și autobuze interurbane  și a stabilit un plan realist de decarbonizare pentru autobuzele regionale.

„Vehiculele cu emisii zero au nevoie de infrastructură de încărcare de-a lungul rutelor lor. Încărcarea la depozit, folosită pentru autobuzele urbane, nu funcționează și la interurban. Solicităm UE să stabilească obiective realiste de decarbonizare pentru autobuzele interurbane, deoarece infrastructura necesară nu este pe cale să fie gata până în 2030”, a declarat Raluca Marian, directorul IRU EU Advocacy. Organizațiile de transport rutier și producătorii de vehicule încearcă astfel să obțină corectarea propunerii Comisiei privind standardele de CO₂, pentru a exclude autobuzele interurbane din definiția autobuzelor urbane. Această abordare este în concordanță cu Directiva Vehicule Curate, care stabilește obiective de achiziție doar pentru vehiculele care operează în interiorul orașului.

Articole similare

Ad