Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deficitul de șoferi din Olanda este mai mic decât în alte țări

Studiile recente realizate de IRU, la care au contribuit și membrii asociației olandeze de transport și logistică TLN, arată că deficitul de șoferi nu a fost încă rezolvat, chiar dimpotrivă, cererea de transport este în creștere. Dar Olanda se descurcă foarte bine să atragă personal pentru acest domeniu, declară Caroline Blom, responsabilă pentru politica strategică privind piața forței de muncă în cadrul TLN. Cele mai recente cifre de la oficiale arată că la final de 2021 existau peste 166.000 de angajați în transport, din care 91.730 sunt șoferi, ceea ce reprezintă un record. „Există diverse soluții la această problemă, pe care suntem bucuroși să le comunicăm și altora, pentru ca posturile vacante să poată fi ocupate în continuare.“ De exemplu, spre deosebire de alte state membre UE, în Olanda profesia de conducător auto profesionist este încă atractivă, deoarece permite un echilibru tot mai bun între muncă și viața privată, ceea ce reprezintă o cerință importantă a șoferilor. Astfel, lor le place să lucreze în companiile unde este posibil acest lucru și, mai mult decât atât, o arată pe rețelele de socializare, deci încurajează și alți tineri să aleagă această meserie. Antreprenorii din domeniul transporturilor și logisticii se prezintă ca angajatori atractivi prin intermediul propriilor site-uri și canale de social media, unde prezintă imagini cu petreceri/grătare la care participă personalul, creând deci o imagine pozitivă asupra locului de muncă.

În plus, Olanda este printre primele țări în ceea ce privește numărul de femei care sunt șoferi profesioniști. Membrii TLN care au angajat femei declară că la început este mai dificil să se găsească orele potrivite de lucru și dimensiunile potrivite de haine și încălțăminte, dar, pe de altă parte, angajarea de femei duce la scăderea numărului de daune și la îmbunătățirea atmosferei de lucru.

Articole similare

Ad