Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Despre sustenabilitate, in viziunea politicienilor si transportatorilor olandezi

Asociatia olandeza de transport si logistica TLN a organizat in ultimul timp diverse dezbateri la care au participat politicieni si antreprenori de transport, iar una dintre ele i-a avut ca invitati pe Rutger Schonis (din partidul D66, Democrati 66), Jan van Deudekom (reprezentantul companiei de mutari de efecte personale si de birouri Deudekom), Mark van der Drift (de la firma de distributie Cornelissen) si Arnoud de Vries (din partea companiei de transport pentru horticultura De Winter Logistics). Pentru toate cele trei firme impactul pandemiei a fost urias: distributia pentru industria de catering a fost stopata intr-o clipa, pentru o vreme, in timp ce, tot deodata, in 24 de ore, volumele pentru supermarketuri au crescut cu 25%, De Vries a avut o scadere semnificativa a cifrei de afaceri si inca nu este la nivelul din perioada similara a lui 2019, iar And Van Deudekom a trebuit sa caute alte domenii de transport pentru a compensa faptul ca birourile nu se mai relocheaza in ultimele luni.

In ceea ce priveste digitalizarea, un alt subiect de actualitate in ultimul timp, politicianul este entuziast si vede numeroase oportunitati de a face ca operatiunile de transport sa fie mai rapide, mai bune si mai sustenabile, iar managerii ii impartasesc punctul de vedere, ba chiar cred ca digitalizarea ar trebui sa fie una dintre principalele preocupari din transport in urmatorii ani. De exemplu, documentele digitale ar fi foarte utile. Unii dintre cei trei antreprenori au devenit de curand parte a proiectului Last Mile Guidance, al carui scop este acela de a ghida soferii mai sigur si mai sustenabil prin orase, sau a unui proiect pilot ce vizeaza semafoarele inteligente, care minimalizeaza numarul de opriri ale camioanelor la intersectii.
 
De Vries consider ca este un mare avantaj faptul ca de multi ani transportul pentru horticultura nu are nevoie de documente de transport, dar daca s-a reusit asta si a fost un succes ar trebui sa se faca la fel si in alte industrii. Ceea ce nu s-a intamplat pana acum mai ales din cauza ca in multe domenii inca nu se accepta decat documentele pe hartie sau este atat de mult de lucru incat nu exista timp de alocat pentru a trece la procese mai inteligente.
 
In ceea ce priveste sustenabilitatea, Van Deudekom a facut deja cativa pasi importanti, cumparand, de exemplu, vehicule electrice si inaugurand de curand o zona de alimentare pe care sa o poata folosi orice transportator cu astfel de masini. El este de parere ca, acolo unde se face consolidarea bunurilor, distributia urbana din hub-uri, cu vehicule cu emisii zero, are succes. In plus, a mai existat o polemica legata de folosirea LNG bio, solutie adoptata de Cornelissen mai ales pentru ca electrificarea transportului pe distante lungi nu este inca reglementata. Schonis a fost de parere ca solutiile hibride sau electrice sunt mai promitatoare pentru transportul rutier, in timp ce LNG bio este mai interesant pentru industria navala si aviatie.
 
Si, pentru ca politicianul le-a dat celor trei interlocutorii ocazia de a-si prezenta o… lista de dorinte, Van Deudekom a subliniat faptul ca guvernul trebuie sa creeze claritate in legatura cu directiile in care se merge si cu termenele limita, Van der Drift spera la o abordare mai serioasa din partea parlamentarilor, deoarece acum vede ca ei trateaza adesea prea usor anumite probleme din domeniu, iar de Vries vrea ca guvernul sa fie in primul rand un partener de incredere, cu o viziune clara pentru o cursa pe termen lung.
 
Schonis face parte din categoria parlamentarilor care sustin intoarcerea in transport a banilor proveniti din taxa de drum pentru camioane, dar, pe de alta parte, considera ca, atata vreme cat toti utilizatorii infrastructurii platesc taxa/km, este dificil sa le explici de ce banii merg toti spre aceasta industrie. Ceea ce nu inseamna ca investitiile in inovatie, in vehicule mai curate, nu sunt importante.

Articole similare

Ad