Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Detasarea, cabotajul si odihna de 45 h in cabina, in atentia Comisiei de Munca a UE

O contributie importanta la discutia privind „pachetul de mobilitate” aflat in prezent in dezbatere la UE a avut in urma cu cateva zile Comisia de Munca a Parlamentului European, dupa cum arata Uomini e trasporti. Cele trei avize ale Comisiei, privind cabotajul, detasarea si interdictia efectuarii pauzei in cabina, contin indicatii care pot avea o mare influenta asupra masurilor finale cu caracter obligatoriu ale Comisiei de Transport ale carei rapoarte vor fi votate la sfarsitul lui mai.
 

In ceea ce priveste lucratorii detasati, Comisia de Munca este de parere ca in transportul rutier de marfuri ar trebui sa se aplice normele comunitare potrivit carora, pentru munca egala, trebuie sa se ofere salariul tarii gazda. In conformitate cu legislatia comunitara, aceasta va fi aplicabila din a treia zi, dar Comisia a continuat sa solicite aplicarea chiar din prima zi, in cazul transportului international. In ceea ce priveste cabotajul, se sugereaza stabilirea limitei consecutive de doua zile pentru operatiunile de cabotaj. Deputatii europeni au convenit, de asemenea, asupra unei perioade de asteptare de sapte zile (denumita "de racire") intre doua perioade de cabotaj. In ceea ce priveste odihna in cabina, Comisia reia si o reitereaza, clarificand ca nu intentioneaza sa reduca perioada de repaus saptamanal de 45 de ore, ci de a o face mai flexibila, in sensul in care sa se permita efectuarea a doua perioade mai mici de odihna saptamanala, de cate 21 de ore.

Articole similare