Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea rapidă a e-commerce impune schimbări în logistică

Livrarea de produse comandate online este o componentă tot mai importantă a întregului proces de achiziție, și în afară de prețul și disponibilitatea bunurilor contează mult și viteza de livrare. Așteptările mai mari ale clienților B2B și B2C de la e-commerce vor impune industriei de logistică să investească în digitalizare și în îmbunătățirea proceselor și sistemelor.

Aproximativ jumătate dintre vânzătorii B2B chestionați în vederea realizării unui sondaj citat de asociația poloneză de transport și logistică TLP consideră că rapiditatea livrărilor (54%) și programarea lor (50%) sunt cele mai importante pentru clienții lor. De aceea, printre funcționalitățile din sfera livrărilor și logisticii, ei le oferă cel mai des clienților urmărirea coletelor (59% dintre ei) și posibilitatea de a schimba adresa de livrare (40%), în timp ce una din trei companii chestionate propune opțiunea livrării direct de la producător (dropshipping) și una din cinci propune livrarea express, deși 58% dintre cumpărătorii online consideră că ar fi o funcție utilă.

Numărul de funcționalități oferite de vânzătorii online depinde de durata de timp de când sunt prezenți pe piața comerțului B2B și de experiențele lor legate de implementarea comerțului electronic. Cele mai multe funcții implementate le au de departe firmele de logistică active pe această piață de peste cinci ani: 84% dintre firmele de logistică respondente oferă urmărirea coletului și 54% oferă posibilitatea de schimbare a adresei de livrare.

Datorită dezvoltări comerțului B2B, timpul de livrare este extrem de important pentru transport și logistică: pentru 29% dintre cei intervievați se remarcă o creștere a acestei importanțe. Datorită așteptărilor în creștere ale clienților legate de viteza proceselor logistice, sunt vizibile o schimbare de abordare și o tendință de automatizare a acestora, mai ales în centrele logistice noi, dedicate comerțului electronic.

O altă tendință este personalizarea ofertei. Comerțul B2B este caracterizat de comenzi mari, de obicei repetitive, dar în același timp necesită individualizare. 43% dintre firmele de transport și logistică participante la sondaj arată că ele personalizează serviciile la nivel de compani și alte 14%, la nivel de departament specific sau domeniu specific dintr-o companie. O asemenea personalizare necesită integrarea sistemelor, iar 28% dintre cei chestionați colaborează cu clienți pe baza EDI (schimb de date în format electronic). Același sondaj pune în evidență faptul că unele firme de transport nu se remarcă în mod special în relație cu e-commerce și nu văd încă specificul acestuia, dar că sunt și unele, puține, care deja încep să se specializeze în domeniu.

Personalizarea serviciilor și nevoia de a asigura procese eficiente de transport determină un nivel tot mai mare de digitalizare. Dintre firmele chestionate, cele din transport și logistică sunt cele mai avansate din acest punct de vedere: numai 28% dintre respondenții din transport și logistică au indicat că nu au implementat soluții avansate de digitalizare, în timp ce pentru toate industriile procentul este de 42%.

Articole similare

Ad