BusinessMark a organizat la sfarsitul lunii trecute cea de-a doua editie a conferintei „Supply Chain&Logistics Forum”, prilej cu care profesionistii din industria de logistica si SC au discutat despre optimizarea costurilor prin eficientizarea proceselor si a comunicarii in lantul de aprovizionare, cele mai noi aspecte legale si oportunitati financiare, capacitati de raportare in timp real, digitalizare si automatizare sau provocari specifice comertului online la nivel de SC.
Alexandru Craciun, Director Comercial, Administratia Porturilor Maritime Constanta, a prezentat un studiu de caz despre importanta strategica a localizarii in cadrul lantului de aprovizionare, mentionand aici principalii factori care afecteaza decizia de localizare: proximitatea fata de piata de consum, proximitatea fata de piata de origine sau fata de competitori si analiza cost-volum. De asemenea, Ioan Dragomir, Distribution Director, Selgros Cash&Carry a abordat provocarile logistice intr-o afacere mixta – cash&carry si distributie – in conditiile in care compania detine 22 de magazine, 18 locatii de distributie, iar din august 2016 livreaza zilnic si in Delta Dunarii, Sulina si Sf. Gheorghe.
Catalin Carnaru, SC Manager, Flanco Retail a prezentat un studiu de caz si cateva dintre solutiile pe care compania le foloseste pentru a simplifica procesele si a optimiza costurile de transport, iar Victor Danila, Supply Chain Manager al Orkla Foods Romania a punctat ca este nevoie acuta de oameni, cu abilitati specifice. Acesta a atras atentia asupra faptului ca 60% din job-urile din urmatorii 5-10 ani necesita abilitati pe care doar 20% din forta de munca le poseda astazi.
Laurentiu Diuca, Associate Director Industrial Agency, Colliers International, a discutat despre intralogistica si transportul bunurilor, punctand ca „serviciile de livrari devin din ce in ce mai complexe, insa vor fi in curand mai rapide si mai accesibile din punct de vedere financiar”.
Sorin Spiridon, manager al Ensight Management Consulting, a amintit ca lantul de aprovizionare se confrunta cu un mediu economic din ce in ce mai competitiv si dinamic; cu cat portofoliul de produse este mai mare, cu atat este mai dificil pentru o companie sa asigure un nivel de serviciu ridicat clientilor; portofoliile existente de produse au ca si consecinta directa performanta foarte scazuta pentru mai mult de 60% dintre ele; marja totala pe care actorii din lantul de distributie o vor avea la dispozitie va fi din ce in ce mai mica datorita presiunii competitorilor si a gradului ridicat de informare al clientilor.
Tot in acest cadru, Mihai Petre, Senior Manager, Servicii consultanta vamala, Deloitte Romania, a mentionat cateva dintre avantajele vamuirii centralizate: eliminarea tranzitului unional (eliminare costuri cu deschidere/inchidere tranzit si a comisioanelor de garantare), injumatatirea timpilor de stationare, reducerea costurilor de transport, accelerarea procesului de vamuire, control al operatiunilor vamale (standardizarea setului de documente de depus, consistenta clasificarii tarifare), optimizarea lantului logistic de aprovizionare si predictibilitatea.
Jordi Torrent, director de strategie in Portul Barcelona si Isik Bicer, asistent unoversitar de SCM in cadrul School of Management, Erasmus University Rotterdam au fost invitatii speciali care au adus in prim plan tendintele actuale din SC si impactul acestora asupra porturilor, respectiv imbunatatirea flexibilitatii operationale si implicatiile acesteia in digitalizare.