Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Două zile până la protestul transportatorilor de la București

Cele șapte asociații patronale ale transportatorilor – APTE2002, ATM Bucovina, Apulum Alba Iulia, FORT, COTAR, UNTRR și ARTRI – se pregătesc pentru protestul de miercuri, 29 septembrie, din Piața Victoriei. Primăria Municipiului București a autorizat acțiunea cu participarea a 500 de camioane, însă condițiile pandemice ar putea micșora numărul participanților, care trebuie să fie toți vaccinați, trecuți prin boală sau declarați negativ în urma unui test rapid antigen.

Asociațiile patronale se întâlnesc mâine pentru a face ultimele pregătiri. Transportatorii care doresc să participe la protest, indiferent că sunt sau nu membri ai unei asociații, se pot alătura uneia dintre asociațiile de mai sus.

În capul listei de revendicări este reîncadrarea abuzivă a diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata (retroactivă pe 5 ani) a impozitelor și contribuțiilor sociale aferente. Astfel, pe lângă solicitarea amnistiei fiscale pe diurnă, firmele de transport cer și eliminarea discriminărilor dintre angajații de la privat și cei de la stat, ultimii beneficiind în caz de deplasare de o indemnizație de cazare de 230 de lei pe noapte, fără obligația de a prezenta documente justificative în acest sens.

În același timp, însă, transportatorii cer să fie consultați înainte de a modifica Codul fiscal în ceea ce privește regimul fiscal al indemnizațiilor de orice fel și de a modifica pragul de neimpozitare a diurnei pentru ca aceste modificări să țină cont și de menținerea competitivității firmelor românești de transport internațional, pentru ca acestea să contribuie în continuare activ la PIB-ul României și la o balanță comercială cât mai sănătoasă, datorită aportului serios de valută, transporturile internaționale aducând anual încasări de peste 5 miliarde de euro.

Carantinarea șoferilor veniți din zone roșii face parte de asemenea dintre nemulțumiri, din cauza presiunii și mai mari pe disponibilitatea forței de muncă în transporturi, cu atât mai mult cu cât alte țări europene exceptează șoferii de la carantinare în caz de nevaccinare.

Creșterea necontrolată a prețului la RCA după falimentul City Insurance este o altă lovitură dată industriei de transport din România, pe care patronatele doresc să o discute cu reprezentanții autorităților. Printre revendicări se regăseste și rezolvarea problemei organizării de licitații în transportul regulat de pasageri (transport județean, interjudețean) – aspru lovit de pandemie și care, din cauza unei suprareglementari, este paralizat și aproape de colaps.

Articole similare

Ad