Obiectivele strategice ale Romaniei sunt legate de integrarea in Uniunea Europeana, prin autostrazi, linii aeriene si feroviare,este de parere Ioan Rus, vicepresedinte PSD. „Toti ajungem la Bors sau la Arad, de unde numarul celor care circula inspre sud scade treptat, in functie de cine unde locuieste. Prin urmare, prioritatea zero este inceperea autostrazilor de la granita spre centrul tarii si spre Capitala. Pentru ca altfel facem autostrazi care nu duc nicaieri.
Si inclusiv in ceea ce priveste schimburile economice, aglomeratia se face tot la punctele de trecere a frontierei, pe drumurile inguste din apropierea acestora“.
Autostrada Iasi-Targu Mures sau orice autostrada in zona Moldovei nu este o prioritate acum, potrivit lui Ioan Rus, deoarece schimburile economice pe relatiile catre estul tarii sunt foarte mici. Dinamica de dezvoltare a judetelor din Vestul tarii este dubla sau tripla fata de Est. Insa pentru a nu se de-balansa toata tara, nu neaparat autostrazile sunt necesare, ci drumuri rapide si expres, care rezolva problema traficului dintre Moldova si Transilvania si Muntenia si se rezolve rapid si cu bani mai putini. Pentru ca nu se pune problema doar a costurilor autostrazii Iasi-Targu Mures, ci si a faptului ca traficul nu impune necesitatea acesteia. Prioritate este autostrada Transilvania, pe axul central al tarii, pe unde se deruleaza toate schimburile economice.
Si Dan Sova este de acord cu investitia in drumurile rapide, mai ales ca sunt finantabile prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.
Ion Lixandru, din partea patronatelor in transporturi, a subliniat faptul ca integrarea in Schengen este prioritara. „Nu vom putea depune un proiect serios la Bruxelles pentru intrarea in Schengen daca facem autostrazi la interior, iar camioanele stau o zi sau doua fie la Bors, fie la Nadlac, pentru ca autoritatiel ungare gasesc mereu solutii si chichite ca sa le blocheze. Degeaba o so avem 1.000 sau 2.000 de km de autostrada, daca nu intelegem ca integrarea in Schengen este prioritara pentru toti agentii economici, inclusiv platformele de la Pitesti si Craiova. Nu trebuie uitat insa portul Constanta, care are o crestere sustinuta de patru ani, sau centura de Vest a Bucurestiului, fara segmente. Legatura cu Turcia pe vechile drumuri europene intre Asia si Vest este de asemenea strategica, iar Romania poate juca un rol important“.