Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficiență sporită și previziuni mai bune datorită digitalizării în logistica de carte

TLN, Asociația de Transport și Logistică din Olanda, a publicat un interviu pe teme de digitalizare cu managerul firmei CB, care a implementat în urmă cu cinci ani un Model de Transport 2.0, în încercarea de a determina dacă trebuie să facă singură toate expedierile sau poate găsi o modalitate mai inteligentă și mai eficientă, prin subcontractori. Modelul s-a dovedit între timp foarte solid.

CB (Centraal Boekhuis până în 2012) și-a început activitatea în urmă cu 150 de ani, când se ocupa de intermediere între librării și edituri și a început să stocheze, să proceseze și să livreze cărți. Pe această piața, ponderea livrărilor către consumatorul final estre în creștere, la fel și cota cărților electronice și audio, iar compania se ocupă și de distribuția lor. În plus, din 2012 se implică și pe piața produselor de sănătate.

CB a cumpărat acum cinci ani noi computere de bord pentru vehiculele sale și cu ajutorul lor a trecut la eCMR, ceea ce a fost de un real folos, deoarece în cazul său este vorba de 600.000 de astfel de documente pe an. De aceea managerul său se arată deosebit de surprins de faptul că multe firme încă analizează posibilitatea de a folosit facturi electronice sau eCMR, în loc să fi trecut deja la ele.

CB are departament IT, a investit foarte mult în digitalizare în ultimii ani și are propriul sistem de management al transportului, integrat acum complet cu toate sistemele sale. Iar Transport Model 2.0 aduce ca avantaj principal faptul că poate folosi algoritmi pentru a prezice ce trebuie să livreze firma în ziua următoare. Estimările chiar se potrivesc cu realitatea, deoarece în fiecare noapte datele despre livrări ajung în cloud, și pe baza istoricului din ultimii cinci ani se prevede cu destul de multă acuratețe ce va trebui livrat în următoarele șapte zile, existând și un KPI pentru asta.

Dar motivul inițial pentru care a fost implementat Transport Model 2.0 a fost faptul că, în urmă cu cinci ani, compania a remarcat că eficiența costurilor transporturilor sale scădea din cauza cererii clienților de a li se livra marfă mai des, de multe ori zilnic, în timp ce volumul anual era tot mai mic. Astfel, cantitățile de la o livrare s-au diminuat și camioanele CB nu erau potrivite, așa că, pe baza unui profil ideal de transport, firma a început să investească în acest model și cu ajutorul lui să realizeze cea mai bună combinație între transporturile cu flota proprie și cele cu subcontractori.

Reacția partenerilor și a angajaților la digitalizare a fost foarte bună, cu atât mai mult cu cât și trasabilitatea a fost optimizată. Pentru ca Transport Model 2.0 să lucreze bine, să facă estimări exacte și să permită un control bun asupra activității, trebuie să aibă date complete și corecte. De aceea în procesul de transport se folosește mult scanarea, de mare ajutor pentru client și pentru departamentele de relații cu clienții și de planificare, care sunt mereu la curent cu locația produselor ce trebuie livrate. În următorii ani CB își propune să rămână un furnizor de servicii logistice pentru produse fizice, dar și să devină o platformă de servicii, deoarece comerțul electronic crește mult. În plus, are în vedere și un parteneriat care să-i permită extinderea gamei de servicii oferite. Iar mecanizarea va fi și ea importantă, drept pentru care CB a introdus recent un sistem shuttle care îi permite să stocheze 300.000 de coșuri într-o clădire gigantică și realizeze 8.000 de mișcări de mărfuri pe oră.

Articole similare

Ad