Pentru anul acesta DSV prevede o noua crestere a cifrei de afaceri cu circa 20%, in conditiile in care isi va completa portofoliul cu doi mari clienti, unul ce activeaza in domeniul automotive si altul in retail. Iar pentru a recupera presiunea pe pret din partea clientilor compania investeste permanent in eficientizarea proceselor, dar si in instruirea oamenilor.
DSV Solutions a avut anul trecut o crestere de 17-20% a cifrei de afaceri, iar profitul s-a mentinut la 4-5%, similar cu cel din 2013. Iar in 2015 deja cifra de afaceri a crescut cu 17%.
Pentru ca presiunea pe pret din partea clientilor sa nu influenteze marja de profit, compania incearca permanent sa gaseasca solutii interne de eficientizare a activitatii. „A existat o presiune permanenta de la clienti pe pret, in timp ce transportatorii au crescut tarifele. Noi trebuie sa ne imbunatatim permanent calitatea serviciilor oferite clientului, iar uneori se ajunge la o limita“, a declarat Sergiu Iordache, director general DSV Solutions.
Preturile de transport au crescut
La fiecare cerere a clientului de a reduce pretul, DSV a incercat sa negocieze atat cu acesta, cat si cu transportatorii, astfel incat eficientizarea sa fie suportata de toate partile implicate.
Pentru a-si tine transportatorii aproape, dar si pentru a obtine preturi bune, DSV incearca sa le ofere permanent curse dus-intors. Compania are parteneri cu care lucreaza deja de mai multi ani „Noi le propunem curse tur-retur la preturi bune, le dam carduri de motorina si alte avantaje. Venim cu un pachet complet la care vrem un pret bun. Dar sunt multi care nu vor astfel de curse, mai ales in perioada de sezon, cand pot gasi curse spot la retur la preturi mai mari. Iar cand trece sezonul vin din nou la noi, sa accepte ce le-am propus in vara. Acesta este specificul firmelor romanesti. Probabil ca va trebui sa mai treaca ceva ani sa intelegem ca averea se face intr-un timp mai lung.“
DSV isi plateste transportatorii in medie la 35-40 de zile. Unde au existat cereri de la clienti pentru preturi foarte bune, acestia au platit si pe loc. Termenul de plata de la clienti este de la 45 la 60 de zile de la facturare.
Anul trecut, scaderea pretului la combustibil a determinat si o usoara reducere a tarifului de transport, dar in prezent acesta a crescut, in functie de rute, cu 5-10%. Preturile la international depind de cerere, astfel ca la finalul lunii sunt intotdeauna mai mari. La finalul anului trecut, compania a platit unele curse chiar mai mult decat de obicei, deoarece nu se gaseau transportatori. Sau, in alte cazuri, a platit dislocari de camioane.
Procese eficientizate permanent
De anul trecut, compania a implementat DSV Sigma, un proiect la nivel de grup care urmareste eliminarea timpilor morti si a activitatilor ineficiente si fluidizarea proceselor de lucru. In cadrul DSV Sigma exista doua tipuri de proiecte, unul „just do it“, unde procesul se poate imbunatati rapid, si „the MAKE project“, unde acesta este analizat, …