Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficientizarea grupajelor și eCommerce, motoare de creștere

Pe o piață unde nu au lipsit deloc provocările, Kuehne + Nagel România și-a menținut ritmul de creștere anul trecut, îndeosebi datorită eforturilor făcute pe segmentele de transport rutier internațional și logistică contractuală, acolo unde a reușit să își consolideze baza de clienți cu parteneri noi din zona de retail

Acum a declarat Andrei Ene, National Road Logistics Manager Kuehne + Nagel România, „am crescut peste dublu față de piața logistică în ultimii patru ani, ceea ce reprezintă rezultatul inițiativelor noastre concentrate în diferite segmente de business și industrii. Logistica și transportul rutier internațional au contribuit în mod deosebit la această creștere în 2019. Rețeaua locală de distribuție pentru transport rutier internațional a fost restructurată în 2018, ceea ce ne-a permis să îmbunătățim semnificativ termenele de livrare și fiabilitatea livrărilor ca o extensie a rețelei noastre europene de grupaj în 2019.“

Eficientizarea a fost dată de mai mulți factori, pornind de la creșterea nivelului de salarizare din țările emergente, în special din Asia, alături de un grad mai mare de automatizare a producției, până la așteptările consumatorilor finali, care își doresc îmbunătățirea timpilor de livrare. Toate acestea au dus la creșterea numărului de curse pe drumurile europene și la o adaptare a lor, atât pe segmentul B2B, cât și B2C. „Kuehne + Nagel a răspuns prin dezvoltarea capabilităților de transport rutier fie prin inițiative de tip M&A, fie prin proiecte de creștere organică”, a arătat Andrei Ene. Compania a anunțat în ultimii ani achiziții precum Rotra în Țările de Jos (Olanda) sau Jöbstl în Austria, pași despre care oficialii săi spun că sunt strategici pentru expansiunea rețelei europene și consolidarea poziției pe toate piețele mature. Astfel, pentru a le facilita clienților locali accesul la serviciile disponibile în Europa, Kuehne + Nagel România a decis internalizarea serviciilor de transport și crearea unei rețele alcătuite din cinci hub-uri dispuse pentru acoperire la nivel național: Timișoara, București, Sibiu, Cluj-Napoca și Bacău. Astfel, rețeaua europeană a grupului a făcut posibil transportul mărfurilor în regim de grupaj rapid și avantajos.

Rezultatele obținute nu ar fi fost posibile fără a pune un mare accent pe digitalizare. În plus față de îmbunătățirea continuă a sistemelor de bază, Kuehne + Nagel a adus în România un nou TMS și a implementat scanarea la nivel de colet în toate etapele procesului operațional pentru transportul în regim de grupaj. „Aspecte precum vizibilitatea și comunicarea electronică sunt relevante și pentru livrările directe (LTL/FTL – geotracking, ePOD etc.) motiv pentru care au fost integrate în procesele noastre operaționale.”

Compania a înregistrat o creștere a profitului de 2,7 milioane de euro (+63%), ceea ce, alături de creșterea de volume, se datorează investițiilor semnificative efectuate în cele două divizii menționate anterior în 2017 și 2018. Ca mai toți marii jucători din logistică, și Kuehne + Nagel este o companie de tipul „asset light“, în care investițiile în active necirculante nu sunt o constantă, ele vizând în mod regulat îmbunătățirea proceselor și a produselor oferite și eficientizarea unor segmente de nișă. Astfel, după cum a menționat oficialul Kuehne + Nagel România, creșterea cu 14% a activelor, care au ajuns la 11 milioane de euro, are legătură, în principal, cu creșterea activelor curente.

Nu în ultimul rând, la final de 2019, operatorul înregistra o balanță pozitivă la Creanțe-Datorii, de peste 1,1 milioane de euro. Deși nu a oferit detalii în privința sumelor cu care își creditează partenerii, Andrei Ene a afirmat că „piața este mult mai expusă la instabilitate financiară, mai ales că acum clienții solicită un termen de plată mai mare“. În prima parte a acestui an, imediat după instituirea stării de urgență, au fost sesizate unele întârzieri la plată, „dar, imediat ce «munca de acasă» a fost acceptată ca noua normalitate, situația plăților a revenit la normal. Întotdeauna vor exista și excepții, însă, păstrate la un nivel minim, acestea vor putea fi gestionate.“

Creșteri semnificative pentru maritim și rutier

De altfel, pentru acest an, oficialii companiei spun că se înregistrează schimbări semnificative pe piață, nu numai în România, acolo unde anumite industrii au tras cartea câștigătoare pe timpul pandemiei – retailul alimentar, farma, articolele sportive, DIY sau distribuția produselor de protecție (PPE) – în timp ce altele, precum industriile automotive, aerospațială sau petrol și gaze, au fost puternic afectate. „Datorită diversificării portofoliului și serviciilor de customer care dedicate, Kuehne + Nagel a înregistrat volume stabile în primul semestru din 2020. Compania a reusit să realizeze o creștere semnificativă în sectorul maritim și rutier, în timp ce logistica a menținut operațiuni stabile în toate depozitele și hub-urile cross-dock din țară, în ciuda provocărilor aduse de pandemie cu privire la măsurile de siguranță și planificare în caz de urgență.“

În ceea ce privește volumele de transport aerian, din cauza faptului că s-au redus capacitățile și piața s-a contractat, acestea au fost mutate pe celelalte mijloace, compania folosindu-se de sinergiile grupului, și pentru maritim, și pentru rutier și chiar feroviar, transporturile fiind gestionate prin intermediul hub-urilor din Europa. „Am sincronizat perfect cele trei moduri de transport folosind și analize predictive în planificarea și execuția livrărilor pentru a ne asigura că promisiunile făcute clienților noștri sunt respectate, ca și termenele de livrare. Volumele din transportul aerian au început să își revină. Am reușit să le înlocuim pe cele din industriile care au avut de suferit cu altele din sectoarele cel mai puțin afectate în această perioadă, cum ar fi cel farmaceutic”, a explicat Andrei Ene.

Suplimentări de forță de muncă

Răspunzând crizei pandemice, în ciuda mediului negativ tradus prin volume mai mici de transport pe anumite segmente în primele luni ale anului, Kuehne + Nagel a reușit să își păstreze toți angajații și continuă să suplimenteze pe sectorul de logistică contractuală în zona de distribuție internă, pentru a sprijini creșterea de volume, dar și în liniile de business unde anticipează extindere în următoarele 6-12 luni. În același timp, implementând politica la nivel de grup, începând cu martie au fost aplicate scheme flexibile pentru programul de lucru și desfășurarea de acasă a activității, acolo unde acest lucru a fost posibil.

Articole similare

Ad
Ad