Pe platforma Trans.eu ofertele de marfa sunt postate de catre casele de expeditii si firmele de logistica din vestul Europei, dar in ultimii ani a crescut si numarul producatorilor prezenti aici, acestia cautand mai ales transportatori estici. Supraproductia inregistrata pe unele piete occidentale, precum si lipsa de transportatori locali reprezinta un bun prilej pentru a continua cooperarea cu transportatorii din est, care au avut un 2013 favorabil, fiind preferati de producatorii occidentali, in detrimentul companiilor locale care percep tarife mai mari de doi euro/km.
„Si numarul firmelor din Romania ce posteaza oferte de marfa a inregistrat o evolutie pozitiva in ultimii ani, ca urmare a cresterii numarului investitorilor straini ce au ales ca solutie dezvoltarea pe teritoriul Romaniei“, a aratat Gabriel Sirbu, director executiv Trans.eu.
Dintre firmele de transport care posteaza oferte in cadrul Trans.eu, cea mai mare cota revine celor de dimensiuni medii si mici, cu o flota intre cinci si 50 de camioane, insa raportat la numarul total de oferte de camioane disponibile balanta este in favoarea companiilor internationale, care au cateva sute de camioane, destinatiile fiind in cea mai mare parte internationale. Fata de 2012, in 2013 numarul total de oferte postate in Trans.eu a crescut cu 43,3%, iar fata de 2007, cu 700%, reprezentand 78,5% oferte de marfa, 21,5% oferte de camioane.
Cele mai multe oferte postate in Trans.eu sunt pentru import/export, un procent foarte mic reprezentand …