Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul internațional de asigurări de marfă TT Club a realizat, în colaborare cu platforma digitală de informare și prevenire a furturilor IMPACT și cu TAPA EMEA un raport privind modul de operare folosit cel mai des de cei care fură mărfuri în Rusia și tipul bunurilor pierdute în transportul rutier din această țară, pe regiuni.

Și în Rusia, pandemia Covid-19 a influențat furturile de mărfuri în mai multe moduri. Restricțiile locale și naționale privind circulația au afectat capacitatea hoților de a se deplasa neobservați, schimbând modul în care ei acționau, iar impactul economic a influențat piața în ansamblul ei și deci și mărfurile vizate în principal de infractori, astfel că numărul total de incidente s-a redus cu aproximativ 35%, în ciuda unei creșteri anuale de 10% a volumelor transportate rutier. Și valoarea medie a fiecărei pierderi a scăzut, la aproape 39.000 de dolari americani în 2020, față de 43.000 în 2019, indicând un accent mai mare pe produsele esențiale decât pe cele cu valoare mai mare.

Ca și în anul precedent, și în 2020 modul principal de operare a fost frauda de diverse tipuri, ca modalitate de a accesa marfa, cu 83% dintre incidente, urmată de furturile din vehicule parcate. În ceea ce privește frauda, există două moduri principale de acțiune: redirecționarea șoferului prin telefon să descarce la o locație neautorizată și folosirea unei identități false pentru a ajunge la marfă.

Alimentele și băuturile rămân bunurile vizate cel mai frecvent, în cazul lor furturile scăzând cu o treime ca volume, dar ele reprezentând în continuare 28% din totalul mărfurilor furate.

Pe locul al doilea se află în continuare metalele, dar cu o cotă mult redusă: 13%, față de 24% în 2019. Și aici a existat o schimbare în ceea ce privește valoarea mărfurilor furate, dar de data aceasta o creștere, de la 28.000 la 44.000 de dolari americani.

Creșteri față de 2019, dar mici, au fost observate și la electronice, piese auto, bunuri de uz casnic și îmbrăcăminte.

Raportul conține diverse studii de caz care descriu, pas cu pas, infracțiunile, și subliniază faptul că pentru a preveni furturile cel mai important este ca toți actorii din transport și lanțul de aprovizionare să fie conștient de riscuri și să cunoască și modalitățile în care pot acționa pentru a le evita.

Serviciul de Incidente al TAPA arată că sunt raportate sute de furturi de marfă și produse pierdute în valoare de milioane de euro, valori care cresc de la o lună la alta, și că în multe dintre aceste cazuri pierderile ar fi putut fi evitate prin simple verificări ale partenerilor de transport, cu atât mai mult cu cât numărul dovezilor de fraudă și înșelare în lanțurile logistice din Rusia este tot mai mare.

Pe de altă parte, în Rusia, ca și în alte state din Europa și CSI, multe furturi nu sunt raportate, și pierderea anuală depășește 130 de milioane de dolari și este în creștere, iar IMPACT a creat un instrument de informare pentru a le arăta actorilor din domeniu cât de gravă este problema în regiune și care sunt strategiile cele mai eficiente în combaterea infracțiunilor.