Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Traficul feroviar de marfa prin Alpii Elvetieni a raportat rezultate negative in 2019. Potrivit datelor furnizate de Oficiul Federal al Transporturilor din Berna, anul trecut au tranzitat pe calea ferata 26,6 milioane de tone de marfuri, mai putin cu 1,3 milioane de tone fata de 2018 (-4,6%). Aceasta incetinire este atribuita mai multor factori, fara sa fie toti legati de performanta economiei. In ciuda investitiilor uriase facute de Confederatie, traficul in zona sufera unele slabiciuni externe, precum fiabilitatea inca insuficienta de-a lungul coridorului Rin-Alpi, lipsa de resurse, in primul rand de conductori de tren, coordonarea slaba intre diferitele administratii feroviare si intre toti operatorii, precum si lipsa punctualitatii serviciilor. La toate acestea s-a adaugat dificultatea desfasurarii unui serviciu optim in prezenta a numeroase santiere de constructie de-a lungul liniilor, pentru intretinerea si adaptarea retelei la cererea generata de proiecte de infrastructura mari.
Regresul traficului feroviar de marfa nu a afectat la fel modurile de transport. Astfel, transportul cu camion complet a platit cel mai mare pret, cu o scadere de 9,3%, in vreme ce, pe varianta RoLa, volumul a scazut cu 5,5%. De asemenea, pentru traficul combinat neinsotit, contractia a fost limitata la 2,7%, ceea ce poate semnala o tendinta catre aceasta formula. Privind itinerariile, se poate observa cum in 2019 axa Gotthard a marcat o crestere a volumelor de 6,2%, in timp ce Simplon a cunoscut o scadere semnificativa, de 11,6%. 
Pentru a face fata lipsei capacitatii, Consiliul Federal a propus Parlamentului elvetian sa creasca investitiile din retea si sa prevada un buget de cheltuieli de 13,7 miliarde de euro pentru perioada 2021-2024, care sa fie utilizat pentru intretinerea si modernizarea retelei feroviare. In plus, 285 de milioane de euro vor reveni constructiei sau extinderii conexiunilor feroviare private, care includ companii si centre logistice, pentru a creste cota de transport feroviar.