Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), a câștigat licitația pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi, finanțate prin PNRR. 

Locomotivele electrice noi pe 4 osii vor avea sisteme ERTMS, putând atinge o viteză maximă între 160 km/h-200 km/h, și vor putea tracta până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar.

Oferta ALSTOM se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, și va acoperi livrarea locomotivelor și serviciile de mentenanță, așa cum și reparațiile necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort pe o perioadă de 20 ani.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea extinderii perioadei de mentenanță cu încă 20 de ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Proiectul va beneficia de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, precum și din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Astfel, după finalizarea propunerilor tehnice și financiare, al unicului producător de material rulant care a depus documentația de licitație, primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA.

În conformitate cu rezultatele studiului de fezabilitate care stă la baza acestui proiect și potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Guvernul României, locomotivele electrice vor fi folosite, de către SNTFC “CFR-Călători”, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite, care au fost aprobate prin HG 1.453/2022.

Locomotivele vor eficientiza transportul feroviar pe rutele stabilite, contribuind la reducerea poluării și îmbunătățirea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare. Semnarea contractului va avea loc după rezolvarea contestațiilor si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Alstom investește 50 de milioane de euro ca parte a angajamentului său de a înființa un nou depou ultramodern în București pentru întreținerea noilor trenuri electrice de călători Coradia Stream comandate de România anul trecut și care urmează să fie livrate începând cu această lună.

Pentru a iniția proiectul, Alstom a contractat achiziția a 30.000 mp de teren care include mai multe clădiri pe Calea Grivitei, în centrul Bucureștiului, acordând acces la linia principală de cale ferată. Acordul a fost încheiat cu Atelierele Grivița, o companie din București specializată în reparații de material rulant. Proiectul va include lucrări semnificative de modernizare a instalațiilor existente și construirea de noi instalații pentru a crea un amplasament modern și complet echipat pentru întreținerea celor 37 de trenuri de călători Coradia Stream achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Faza inițială a investiției – un depou echipat pentru operațiuni de testare și întreținere – va fi gata până la sfârșitul lunii ianuarie 2024, iar finalizarea completă este așteptată în a doua jumătate a anului 2024. Noul depou va fi dotat cu utilaje și tehnologii de ultimă generație care sunt utilizate în halele de întreținere a materialului rulant din întreaga Europă, precum și o instalație de diagnosticare digitală bazată pe cele mai noi tehnologii, inclusiv HealthHubTM, soluția Alstom pentru întreținere predictivă și gestionarea flotei, și un strung de roți sub podea.

Alstom recrutează în mod activ pentru noua unitate de întreținere, peste 50 de noi angajați urmând să se alăture acestui proiect și să urmeze o formare specializată.

În martie 2022, Alstom și Autoritatea Română de Reformă Feroviară (ARF) au semnat un contract pentru livrarea a 20 de trenuri interregionale Coradia Stream și a serviciilor de mentenanță asociate pe 15 ani. În septembrie 2022, a fost semnat un act adițional la contractul inițial pentru livrarea a încă 17 trenuri interregionale Coradia Stream și servicii de întreținere asociate pe 15 ani. Aceste 37 de trenuri, aflate în prezent în producție, sunt primele EMU noi și moderne achiziționate în România. În România, Alstom asigură întreținerea flotei de metrou a metroului din București în mod continuu din 2004. Surse de pe portalul de știri de transport feroviar Railway Supply informează că deja primele trenuri au plecat din orașul polonez Katowice către România. Începând de săptămâna viitoare, sunt planificate teste operaționale pe rutele feroviare publice, acoperind o distanță de 10.000 km ca parte a perioadei de probă. Trenul electric Coradia Stream cu șase vagoane are o capacitate de 350 de pasageri și poate atinge viteze de până la 160 km/h. O caracteristică notabilă este sistemul digital de numărare a pasagerilor.