Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amazon a declarat că va compensa clienții care suferă vătămări corporale sau daune materiale datorate bunurilor defecte vândute de vânzători independenți pe platforma sa din Statele Unite. Mai exact, de la 1 septembrie va plăti cereri valabile de până la 1.000 de dolari – care reprezintă mai mult de 80% din cazurile de vătămare și daune de pe site-ul său – şi ar putea acoperi şi cererile pentru sume mai mari, dacă vânzătorii „nu răspund”.

Anunţul a fost făcut în condiţiile în care „gigantul” cumpărătorilor se confruntă cu o presiune în creştere asupra siguranței produsului, în urma unei serii de cauze judiciare.

În iulie, Amazon a fost trimis în judecată de către Comisia pentru siguranță a produselor de consum din SUA, în efortul de a-l obliga să îşi asume răspunderea asupra a sute de mii de bunuri, printre care detectoare defectuoase de monoxid de carbon, aparate fără protecție suficientă împotriva șocurilor electrice și îmbrăcăminte pentru copii care nu respecta standardele privind contactul cu focul.

Mai mult de jumătate din mărfurile vândute pe Amazon vin acum prin intermediul unor furnizori terți, dar sunt în mare parte neatinse înainte de a fi vândute. De ani de zile, consumatorii au încercat să tragă la răspundere gigantul cumpărăturilor pentru produsele defecte vândute de terți, însă firma a susținut că vânzătorii înșiși sunt responsabili – o poziție care a fost susținută de majoritatea instanțelor.

Cu toate acestea, acest lucru a început să se schimbe în ultimii ani, ca urmare a unei serii de cauze judecătorești soluţionate în favoarea clienţilor. În 2019, o instanță federală din Philadelphia a decis că o femeie orbită de o lesă de câine retractabilă ar putea să ceară despăgubiri din partea Amazon, după ce comerciantul colaborator din Nevada, care vânduse de fapt produsul, nu fusese de găsit.

Într-o postare pe blog, Amazon a anunţat că va folosi „sistemele sale avansate de detectare a fraudei și abuzurilor”, precum și experții independenți în fraudele asigurărilor, pentru a identifica creanțele valide. Se va economisi astfel timp, bani, iar clienții vor fi mai bine protejaţi.

„Poziţionându-se în spatele clienților și produselor din magazin, indiferent de cine le vinde, Amazon depășește cu mult obligațiile legale, dar și ceea ce face orice alt furnizor de servicii de piață astăzi pentru a proteja clienții”, a spus compania.

Firma a anunțat, de asemenea, lansarea Amazon Insurance Accelerator, o rețea de furnizori de asigurări pe care vânzătorii o pot accesa dacă doresc, precum și o politică actualizată care solicită mai multor comercianți să obțină o asigurare de răspundere civilă pentru produse.

Noile politicile vor fi lansate mai întâi în SUA, înainte de a fi lansate în altă parte.