Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oficiului Federal pentru Transporturile de Mărfuri (BAG) a făcut public recent raportul privind controalele tematice derulate în luna mai pentru a verifica respectarea timpilor de conducere și odihnă, starea tehnică a camioanelor, precum și legislația privind cabotajul. Au fost verificate peste 1.300 de vehicule.

Pe 3 mai, dar și pe 24/25 mai, BAG a efectuat verificări la nivel național în 25, respectiv 24 de locații, unde a monitorizat perioadele de repaus săptămânal normal și a verificat respectarea reglementărilor de cabotaj. În cadrul controalelor au luat parte 110, respectiv 123 de inspectori de la serviciul de control rutier și de taxare, precum și experții tehnici pentru efectuarea controalelor tehnice la bord.

Tot în mai, dar pe 18 și 19 mai, BAG a derulat controale tematice la nivel național în 24 de puncte, de data aceasta vizând doar respectarea reglementărilor de cabotaj și starea tehnică a vehiculelor, inspecțiile tehnice efectuându-se la marginea drumului. La controale au participat 120 de inspectori de la serviciul de control rutier și de taxare.

Controalele au avut loc în special pe rutele și joncțiunile de circulație utilizate intens de vehiculele nerezidente, precum și în parcările de parcare utilizate în mod corespunzător.

În cadrul acțiunilor de control din 3 mai, BAG informează că au fost verificate 342 de vehicule. Dintre acestea, 305 au fost verificate pentru respectarea perioadei regulate de odihnă săptămânală și 134 vehicule pentru respectarea reglementărilor de cabotaj. Inspectorii au fost identificat 47 de încălcări privind interdicția de a efectua repausul săptămânal regulat la bordul camioanelor, iar în cazul a șapte vehicule nu a fost respectat regimul de cabotaj. Totodată, din cele 15 vehicule inspectate tehnic, în cazul a opt dintre ele au fost constatate probleme tehnice.

Controalele din 18 și 19 mai au fost mai ample și au vizat 698 de camioane, cele mai multe – 675 – pentru respectarea cabotajului, 154 pentru Regulamentul 561 și 52 pentru starea tehnică. Rezultatele controalelor au arătat abateri pentru 21 de vehicule de la legislația privind cabotajul, patru au încălcat interdicția de a efectua repausul săptămânal regulat la bordul vehiculelor și tot în patru cazuri inspectorii au constatat probleme privind starea tehnică.

La finalul lunii, BAG a aplicat amenzi totale în valoare de 153.620 de euro pe toate aspectele legii privind regimul camioanelor.

Oficiul Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG) din Germania se ghidează în aplicarea sancţiunilor după reguli clare. Astfel, în cazul amenzilor acordate firmelor cuantumul acestora este fix, indiferent de ţara de înmatriculare. În cadrul controalelor în trafic, inspectorii BAG acordă o atenţie deosebită respectării dispozițiilor privind responsabilitatea clientului și cabotajul, astfel încât practicile ilegale să fie descoperite și pedepsite în mod constant.

Amenzile date şoferilor însă trebuie corelate cu nivelul salarial din ţara de rezidenţă. Șoferii ne-rezidenți în Germania și care sunt angajați la companii care nu au sediul în această ţară primesc un venit, în general, cu mult sub nivelul salarial obișnuit din Germania. În conformitate cu jurisprudența consacrată, BAG trebuie, prin urmare, să se asigure că amenda care urmează să fie stabilită este proporțională cu situația veniturilor persoanei în cauză și nu o încarcă excesiv.