Pe 3 iulie, Oficiul Federal a efectuat verificări la nivel național în 27 de locuri de control pentru a monitoriza perioada de repaus săptămânal obișnuit. O altă concentrare a fost efectuarea de controale tehnice pe rută. La verificări au participat 79 de agenți de control ai serviciilor de control al traficului.
Pe 12/13 și 26/27 iulie, BALM a efectuat controale focalizate la nivel național în 26 și, respectiv, 28 de puncte de control pentru a verifica respectarea reglementărilor privind cabotajul. În plus, verificările au fost flancate de inspecții tehnice rutiere. La verificări au participat 113 și 111 inspectori din cadrul serviciilor de control al traficului.
Locurile de control au fost selectate pe baza volumului de trafic preconizat, a constatărilor din controalele anterioare, precum și a valorilor empirice ale serviciului de control.
Trebuie remarcat faptul că rezultatele controlului acțiunilor prioritare nu sunt, în general, rezultate reprezentative care să permită formularea unor concluzii fiabile cu privire la situația generală.
Rezultate relevante ale controlului
În cadrul acțiunii de control din 3 iulie, au fost controlate în total 279 de vehicule, luând în considerare toate zonele legale controlate. Dintre acestea, 251 de vehicule au fost verificate pentru verificarea conformității cu reglementările privind petrecerea perioadei de odihnă regulate în afara vehiculului, 101 vehicule pentru verificarea conformității cu reglementările privind cabotajul și 12 vehicule au fost verificate de către experții TUK pentru defecțiuni tehnice. Au fost constatate 37 de încălcări ale interdicției de a petrece perioada de repaus săptămânal regulat în interiorul vehiculului. Șase vehicule au fost contestate în legătură cu reglementările privind cabotajul și experții TUK au descoperit un defect tehnic în domeniul sistemului de frânare.
În zilele de 12 și 13 iulie, au fost verificate în total 657 de vehicule, luând în considerare toate domeniile legale verificate. Dintre acestea, 633 de vehicule au fost verificate în ceea ce privește respectarea reglementărilor privind cabotajul și 26 de vehicule au fost verificate în ceea ce privește respectarea perioadei de repaus săptămânal regulat în afara vehiculului. S-a constatat că 22 de vehicule nu respectau reglementările privind cabotajul, iar un vehicul a încălcat interdicția de a efectua perioada de repaus săptămânal regulat în interiorul vehiculului. Dintre cele 14 vehicule inspectate pentru defecte tehnice, s-a constatat o singură încălcare, un sistem de purificare a gazelor de eșapament manipulat.
În cadrul operațiunii de control din zilele de 26 și 27 iulie, au fost verificate în total 462 de autovehicule, luând în considerare toate domeniile de drept verificate. Dintre acestea, 454 de vehicule au fost verificate pentru respectarea reglementărilor privind cabotajul și 37 de vehicule pentru respectarea perioadei de repaus săptămânal regulat în afara vehiculului. Nu au fost constatate încălcări legate de interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal regulat în interiorul vehiculului, dar au fost constatate alte 89 de încălcări legate de legislația privind personalul de conducere. S-a constatat că 19 vehicule nu respectau reglementările privind cabotajul. Nu au fost constatate încălcări la cele nouă vehicule inspectate pentru defecte tehnice.
Ținând cont de toate domeniile de drept verificate, în timpul acestor controale de focalizare din iulie 2023 s-a colectat un total de aproximativ 113.991 EUR sub formă de plăți de securitate. Rezultatele controalelor obținute vor fi evaluate și incluse în controalele operaționale din aval. Implementarea la nivel național a acțiunilor de control cu accent pe cabotaj, controlul perioadei de odihnă săptămânală regulată și inspecțiile tehnice rutiere vor continua.
sursa foto: Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM)
Ca urmare a noului Pachet Mobilitate, firmele care fac transport internațional cu vehicule de până la 3,5 tone trebuie să țină cont, printre altele, de amenzile administrative care, în conformitate cu noul regim juridic, plasează companiile lor pe picior de egalitate cu transportul greu. De exemplu, depășirea cu doar „1 kg” a greutății totale admise pentru un furgon se sancționează cu o amendă de 500 PLN (105 EUR). Dacă depășirea este mai mare, amenda poate să meargă până la 2000 PLN (201 EUR).
Aceasta este o schimbare notabilă în ceea ce privește sancționarea serviciilor de distribuție, deoarece cu un an înainte, orice neregulă în acest segment de autovehicule era asociată doar cu responsabilitatea șoferului.
În ceea ce privește manipularea dispozitivelor de înregistrare a timpului de lucru și a activității conducătorilor auto, acestea pot fi pedepsite numai dacă se prinde șoferul “în flagrant”. Autoritățile poloneze cred că este nevoie de o modificare a reglementărilor UE în această privință, fiind necesare reglementări care să ofere posibilitatea de a detecta manipularea și falsificarea timpului de lucru al conducătorilor auto profesioniști la un nivel uniform în întreaga Comunitate. În prezent, în cele mai multe cazuri, inspectorii se concentrează asupra verificării conducătorilor auto pentru încălcări curente, ceea ce înseamnă că manipularea sau falsificarea pot fi detectate numai dacă dispozitivele funcționează eronat în momentul controlului.
Ocazional, inspectorii caută în înregistrările istorice existente în tahografe pentru a dovedi, în timpul unui control rutier, o manipulare făcută, de exemplu, cu 3 săptămâni înainte de control în Franța sau Germania.
Verificările documentelor la sediul companiilor sunt mult mai precise decât cele efectuate pe drum. Acestea presupun, printre altele, o analiză comparativă a tuturor datelor din tahograf și din cardul șoferului de care dispune întreprinderea în raport cu datele provenite, de exemplu, din documentația de transport cu până la un an în urmă de la data controlului întreprinderii.
De asemenea, transportatorii trebuie să îndeplinească noile cerințe referitoare la prezentarea evidenței complete a timpului de lucru al șoferilor angajați și a documentației întocmite de către angajați în baza articolului 12 din Regulamentul 561/2006, inclusiv în ceea ce privește întoarcerea șoferilor la bază/domiciliu la fiecare 3-4 săptămâni. Autoritățile poloneze avertizează cu 1-2 săptămâni în avans operatorul de transport asupra documentelor care trebuie pregătite pentru controlul la sediul firmei.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit