Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CTP a organizat recent un webinar cu tema „Nearshoring: Winners & Losers“, iar printre temele discuției moderate de Bert Hesselink (Group Client Relationship Director în cadrul CTP) s-a aflat și modul în care nearshoring răspunde cerințelor legate de sustenabilitate.

Marko Ivović, COO Nidec, a explicat că, atunci când vine vorba de sustenabilitate (mai ales de producție ecologică) și de strategia globală de aprovizionare, firma pe care o conduce are cerințe pe care furnizorii trebuie să le respecte. Dacă o fabrică este aproape de clienții săi, sigur că printre beneficii se numără reducerea costurilor de logistică și reducerea emisiilor de CO2 din transport, și acesta a fost unul dintre motivele pentru care producătorul japonez Nidec a ales să deschidă o uzină în Serbia. Przemysław Piętak (Supply Chain Advisory Director în cadrul CBRE), a amintit că distanța de la care se face aprovizionarea cu bunuri influențează amprenta de carbon și că penalitățile sunt mai mari dacă produci la distanță decât dacă produci local. Iar în ceea ce privește bateriile electrice chiar există o directivă nouă, care se va implementa gradual în următorii ani, și care le impune producătorilor cerințe tot mai stricte, inclusiv monitorizarea emisiilor de carbon, și care în 5-6 ani va limita amprenta de carbon ce poate fi generată din supply chain-ul bateriei, de la activitatea minieră, trecând prin producție, ambalare, transport. „Deci în timp nu va mai fi o opțiune, ci o obligație să produci local, altfel amprenta de carbon va fi atât de mare încât cu anumite produse nu se va putea intra în Europa.“

Contribuirea la electrificarea, eficiența și siguranța sectorului transporturilor prin investiții în cercetare, dezvoltare și inovare: acestea sunt principalele obiective ale finanțării acordată de Banca Europeană de Investiții (BEI) grupului Iveco, lider mondial în domeniul auto care activează în domeniul vehiculelor comerciale și speciale, al grupului motopropulsor și al serviciilor financiare aferente.

Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer, Iveco Group, a comentat: „Această finanțare semnificativă din partea BEI demonstrează încrederea în capacitatea Iveco Group de a promova mobilitatea durabilă și în eforturile noastre continue de a reduce amprenta de carbon a sectorului transporturilor. Aceasta ne va permite să accelerăm dezvoltarea și implementarea de tehnologiilor și soluțiilor inovatoare care sunt esențiale pentru viziunea noastră strategică și pentru viitorul transporturilor.”

În detaliu, împrumutul de 450 de milioane de euro semnat la Torino reprezintă prima tranșă din totalul de 500 de milioane de euro aprobat de Consiliul de administrație al BEI. Împrumutul, cu un profil de amortizare pe 8 ani, va fi utilizat integral în scurt timp. Resursele puse la dispoziție de BEI vor permite grupului Iveco să dezvolte tehnologii și arhitecturi inovatoare în domeniul propulsiei electrice. De asemenea, Iveco Group va crește eficiența, siguranța, confortul la volan și productivitatea prin dezvoltarea în continuare a soluțiilor pentru conducerea autonomă, digitalizarea și conectivitatea vehiculelor.

Investițiile BEI vor contribui nu numai la îmbunătățirea vehiculelor electrice și a celor cu pile de combustie, ci și la reducerea costurilor de producție și a costurilor de exploatare a produselor și serviciilor, facilitând o pătrundere mai largă pe piață a acestor noi tehnologii în beneficiul tuturor utilizatorilor.

Investițiile vor fi realizate până la sfârșitul anului 2025, în principal în Italia ̶ mai exact în fabricile Iveco Group din Torino și Foggia ̶ dar și în Germania, Franța, Spania, Republica Cehă și Elveția. Gilles Badot, directorul BEI pentru operațiuni în Italia, a declarat: „În ceea ce privește Italia, este vorba despre investițiile în proiecte care facilitează dezvoltarea de mobilității durabile este esențială pentru a accelera decarbonizarea sectorului transporturilor, care este responsabil pentru mai mult de un sfert din emisiile de CO2 în Europa. Această operațiune cu Iveco Group nu numai că demonstrează angajamentul ferm al BEI față de tranziția climatică, dar contribuie și la promovarea inovării și la crearea de locuri de muncă în Italia și în Europa.”