Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a treia a raliului Dakar 2022, cu plecare din Al-Qaisumah și întoarcere la Al-Qaisumah, a avut 381 km de legătură și 255 km de cursă specială, și i-a adus pilotului Kamaz Dmitry Sotnikov a doua victorie din acest an, la 1’10” de Andrey Karginov (Kamaz) și la 3’08” de Janus Van Kasteren (IVECO). Aceste rezultate nu schimbă clasamentul general, unde Sotnikov este urmat, ca și după etapa a doua, de Eduard Nikolaev (Kamaz), la 11’45”, și de Andrey Karginov (Kamaz), la 19’44”. Începând de la locul al optulea, decalajul față de primul clasat este deja mai mare de o oră.

Partea specială a etapei a treia a fost cea mai scurtă din prima jumătate a Dakar 2022, dar nu a fost deloc ușoară, deoarece nisipul era greu după ploaie, iar printre dune era foarte ușor să te rătăcești. De aceea a doua ei parte a fost rapidă și ușoară pentru piloți, dar mult mai dificilă pentru navigatori, și a inclus și 30 km cu nivelul al doilea de dificultate, prin dune uriașe de care nu se putea trece rapid.

Pentru piloții ruși a fost o etapă fără probleme, cu excepția lui Eduard Nikolaev, al cărui parbriz a avut de suferit (dar nu s-a spart), din cauza unui copac nemarcat de organizatori și întâlnit pe drum când camionul avea o viteză prea mare pentru a-l evita, și căruia i-a explodat o roată exact înainte de final. De aceea el nu a urcat pe podium și în etapa aceasta.

A doua etapă a raliului Dakar din acest an s-a desfășurat între Ha’il și Al-Qaisumah și a totalizat 453 km de legătură și 338 km de cursă specială. Victoria i-a revenit tot unui echipaj Kamaz, de data aceasta condus de Andrey Karginov (no. 509), urmat la 38 de secunde de Dmitry Sotnikov (Kamaz), care astfel își păstrează primul loc în clasamentul general, și la 2’14” de Eduard Nikolaev (Kamaz), care rămâne al doilea în clasamentul general. Echipajele Kamaz au fost pe primele patru locuri și în etapa a doua și în clasamentul general, fiind urmate de Ales Loprais (Praga), care inițial avusese al treilea cel mai bun rezultat al etapei, dar a primit o penalizare de 15 minute.

Deoarece ploaia din prima etapă a raliului a dus la inundarea bivuacului din Al-Artawiyah, organizatorii au modificat traseul: etapele a doua și a treia trebuia să fie etape maraton, adică echipajele și piloții să se ocupe singuri de întreținerea/reparațiile vehiculelor, fără ajutorul tehnicienilor din exterior, dar până la urmă au devenit etape normale.

Etapa a doua a pus mari probleme de navigație în prima ei parte și a primit comentarii negative din partea concurenților, fie ei veterani, fie fără experiență, circa 10 echipaje și biciclete petrecând câteva ore încercând să găsească punctele de control printre numeroasele urme lăsate de populația locală și 14 fiind penalizate cu 15 minute pentru că au ratat câte un punct de control.

Primii 20 km ai zilei au fost pe suprafață rapidă cu nisip, care încă nu se uscase în urma ploii, și cu urme abia vizibile lăsate de concurenți, după care s-a trecut la drumuri cu dune mici, unde concentrarea era foarte importantă, pentru a nu rămâne blocat.

Etapa a treia, cu plecare din Al-Qaisumah și întoarcere la Al-Qaisumah, are 255 km de cursă specială.