Compania Kögel Trailer GmbH din Burtenbach a fost fondată în 1934 de Franz Xaver Kögel, în Neu-Ulm, și producea inițial podele, paneluri laterale și baze pentru platformele pentru camioane, apoi a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de semiremorci din Europa, având 1.200 de angajați în 11 țări.
De-a lungul celor 90 de ani, compania a venit cu numeroase inovații care au stabilit repere importante în dezvoltarea și producția de suprastructuri și au devenit standard: prima semiremorcă frigorifică integral din plastic, basculanta patentată cu axă centrală, prima vopsire catodică, pentru o protecție optimă împotriva coroziunii ș.a.
Mergând pe firul istoriei, în 1934 ucenicul Franz Xaver Kögel preia afacerea fostului său angajator din Ulm și o transformă într-o firmă de construcții de caroserii auto care se extinde începând din 1937. În 1945 aceasta dezvoltă și construiește cabine pentru camioane, cu toată amenajarea interioară, iar în 1953 primește brevet pentru „instalații de spălare, clătire sau altele similare în vehicule“. În 1958 firma lansează cea mai mare semiremorcă pentru transport de materiale lungi construită până atunci în RFG, cu o lungime de încărcare de 36 m, o greutate totală de 80 t și o sarcină utilă de 50 t, pentru un client din industria siderurgică. În 1961 construiește prima semiremorcă frigorifică din Europa integral din plastic, cu lățimea caroseriei extinsă la 2,6 m, o modificare semnificativă pentru transportatori din punct de vedere economic. În 1976 lansează prima semiremorcă frigorifică din Europa având construcție autoportantă, în 1982 produce cea mai ușoară semiremorcă de serie din lume, de 6.350 kg, cu o sarcină utilă de 25 t, și în 1996 este primul producător din Europa care livrează remorci cu suspensie pneumatică în standard. Au urmat extinderea, în 2005, a familiei MAXX, cu lungime totală de 17,8 m, adică un plus de 1,3 m, care a fost numită Kögel EuroTrailer, și lansarea, în 2016, a Kögel Light Plus, având cadru optimizat pentru sarcină utilă mai mare și greutate proprie de până la 4.775 kg, din care s-au vândut între timp mii de unități.
În prezent compania implementează măsuri care să o facă neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2030 și de aceea investește în panouri solare la locația din Burtenbach și în tratarea eficientă a apelor reziduale și în reducerea deșeurilor și a consumului de energie. Iar contribuția la sa un transport ecologic se vede și în faptul că, de exemplu, modelul Kögel Light Plus emite cu până la 8% mai puțin CO2 și consumă cu până la 0,6 l de motorină mai puțin la 1.000 kg comparativ cu semiremorcile convenționale.
Renault Technologie Roumanie (RTR) și-a început activitatea în 2007, după o perioadă intensă de recrutări pentru a dezvolta un concept a vehiculelor de inginerie în cadrul Grupului Renault România.
Încă din primul an de funcționare, RTR și-a dobândit un rol de anvergură internațională, mai mult decât un simplu „moștenitor” al vechiului CESAR (Centrul de Studii pentru Automobile din România) de pe platforma Dacia de la Mioveni. Renault Technologie Roumanie a reunit trei domenii cheie de activitate, precum proiectare, testare/validare și industrializare.
RTR dispune de una dintre cele mai moderne infrastructuri de testare din Europa – Centrul Tehnic Titu (CTT), inaugurat în toamna anului 2010, alături de birourile de proiectare și concepție situate în București.
Un alt element important ce completează lanțul de dezvoltare auto al Grupului Renault în România este Centrul de Design (Dacia Design Center) din București.
De-a lungul anilor, Renault Technologie Roumanie a avut responsabilitatea a zeci de proiecte, începând cu asigurarea, încă din 2008, evoluției „vieții de serie” în întreaga lume a primei generații de modele din cadrul gamei Global Access (denumirea generică a gamei Dacia și a versiunilor derivate, sub marca Renault).
De asemenea, RTR a coordonat în această perioadă dezvoltări ale unor Grupuri Motopropulsoare integrate în vehicule ale Renault Group, împreună cu proiectele de dezvoltare a unor noi modele de vehicule, derulate cu echipele de inginerie centrală ale Renault.
Renault Technologie Roumanie este cel mai mare centru complet de inginerie auto din Europa de Sud-Est și cel mai mare pol de inginerie al Grupului Renault din afara Franței. Printre cele mai importante proiecte pe care le derulează în prezent se pot enumera, dezvoltarea celei de-a treia generații a modelului Duster, lansare prevăzută pentru prima jumătate a anului 2024, precum și dezvoltarea primului SUV Dacia de segment C, Bigster.
„În urmă cu 15 ani inauguram Renault Technologie Roumanie, cel mai mare centru de inginerie al Grupului Renault din afara Franței. Într-un deceniu și jumătate am derulat zeci de proiecte, pregătind lansările unora dintre modelele cele mai importante ale gamei Dacia, de la Logan și Sandero până la noul Duster, precum și dezvoltări și adaptări ale grupurilor moto-propulsoare pentru modele Dacia și Renault. Factorul inovare a fost esențial în acești 15 ani, când au fost acordate peste 150 de brevete care certifică potențialul și valoarea creativității celor 1.900 de ingineri care lucrează în cadrul RTR.”,
a declarat Alexander Simionescu, General Manager Renault Technologie Roumanie.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit