Daimler Trucks and Buses sărbătorește în această toamnă 25 de ani de la lansarea, la IAA, a modelului Actros, care a revoluționat industria de camioane, fiind primul cu frâne pe discuri și cu EBS, care îl făceau cel mai sigur vehicul din clasa sa. Ulterior Actros a beneficiat de noi tehnologii inovatoare, ca Telligent systems, care i-au îmbunătățit semnificativ eficiența în exploatare. Camionul avea intervale de service extinse la mai mult de dublu, consum de carburant redus cu până la 7%, în funcție de tipul de transport, și sarcină utilă cu 400 kg mai mare. Și siguranța și confortul au fost îmbunătățite mult, datorită sistemului de frânare Telligent cu discuri de frână fiind posibilă scurtarea distanței de frânare cu lungimea unui ansamblu camion+semiremorcă atunci când se circula cu 85 km/h.
Grija pentru mediu a crescut prin dezvoltarea de motoare mai eficiente în V, iar alte îmbunătățiri au vizat cabina, care oferea cu 47% mai mult spațiu interior și asigura un confort deosebit pentru șofer, și fiind și mai sigură, după ce a trecut prin numeroase teste de impact, în condiții reale sau similare. Iar airbag-urile și scaunele cu centuri de siguranță tensionate erau și ele noi.
Fiecare Actros lansat de atunci a devenit Camionul Anului și chiar până în ziua de azi acest model rămâne un pionier în ceea ce privește siguranța.
Daimler Trucks and Buses aniversează în 2021, printre altele, 70 de ani de la lansarea, la IAA Frankfurt, a primului autobuz cu structură autoportantă produs în serie, Setra S 8 (de la self-supporting), cu motor amplasat în spate.
De 70 de ani, deci, Setra nu numai că stabilește standardele pentru designul autobuzelor europene, prin cele șase serii ale sale, ci și inspiră și revoluționează această industrie. În prezent gama amiral a acestei mărci tradiționale, cu grad atât de ridicat de personalizate, este S 531 DT, un autobuz double-decker din gama Setra TopClass.
În 1996, la numai un an după ce Mercedes-Benz Buses și Setra au fuzionat sub numele EvoBus GmbH, a fost fondat Omniplus, serviciul responsabil cu toate activitățile after-sales ale celor două mărci, care avea la bază diviziile dedicate clienților din cele două companii anterioare. În prezent Omniplus are o rețea de service care include peste 650 de ateliere în 42 de țări europene și oferă întreținere și reparații pentru autobuze, piese de schimb originale, training eficient și servicii digitale inovatoare, toate sub același acoperiș.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit