Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În a doua etapă a maratonului și a opta de la Dakar 2021, de la Sakaka la Neom, cu o lungime totală de 709 km, din care 375 km de cursă specială, au fost din nou pe podium trei echipaje Kamaz, dar în ordinea Anton Shibalov, Andrey Karginov, la 2’19”, și Dmitry Sotnikov, la 2’28”. Ocupantul locului al treilea în clasamentul general după șapte etape, Airat Mardeev (Kamaz), a sosit al șaptelea, la mai puțin de un minut de pilotul de pe locul al patrulea la general, Ales Loprais (Praga), astfel că avem un clasament general neschimbat, cu Sotnikov pe primul loc, la 43’28” de Shibalov și la 1H13’15” de Mardeev.

Deoarece mecanicii nu au avut acces la bivuac între cele două etape de maraton, cel mai important lucru era ca vehiculele să ajungă în stare tehnică bună la finalul celei de-a șaptea zile, altfel ar fi trebuit reparate de echipaje. Niciunul din cele patru camioane Kamaz nu a avut daune, astfel că piloții s-au putut odihni.

Traseul etapei a opta a fost presărat cu pietre ascuțite și dune periculoase în spatele cărora se ascund stânci, astfel că cea mai mică greșeală putea face ca vehiculele să se piardă în deșert sau să fie avariate și să necesite ore întregi de reparații, deci să piardă șansele la o poziție bună în clasamentul final. Traseul include și numeroase și secate de râuri, canioane și formațiuni stâncoase, iar pentru camioane, care au pornit în cursă în urma autoturismelor, o provocare a constituit-o și nisipul ridicat de acestea și numeroasele urme care le puteau direcționa greșit.

Pornind primele în cursă, echipajele rusești au profitat de situație pentru a nu risca dacă nu era nevoie și au stabilit propriul ritm, cu atenție să nu rateze punctele de control, iar adversarii erau obligați să riște și să atace. De aceea și media de viteză a fost foarte ridicată în această etapă. Aliaksei Vishneuski, rămas singur în competiție din partea MAZ, deci fără să beneficieze de sprijin tactic sau de altă natură din partea vreunui coechipier, a constituit o reală amenințare pentru ruși și a fost dificil de întrecut pe anumite porțiuni, ceea ce arată că rivalitatea este la un nivel înalt, în ciuda rezultatelor din care se vede o dominare clară din partea Kamaz.

Pe 12 ianuarie se desfășoară etapa a noua, cu plecare la Neom și întoarcere la Neom, o buclă de 579 km, din care 465 km de cursă specială.

Pe 10 ianuarie a avut loc etapa a șaptea a raliului Dakar, de la Ha’il la Sakaka, de 737 km, din care 471 km de secțiune specială. Victoria i-a revenit și de această dată lui Dmitry Sotnikov (Kamaz), la 3’23” de Airat Mardeev (Kamaz) și la 8’22” de Anton Shibalov, iar în clasamentul general cei trei continuă să se afle pe podium, dar în ordinea Sotnikov, Shibalov, la 45’56”, și Mardeev, la 1H05’06”.

După jumătatea raliului numărul concurenților scăzuse cu mai mult de un sfert. Etapa a șaptea a fost parte a maratonului din 2021, adică două etape la rând, de aproape 1.500 km în total, din care 830 km de cursă specială, între care mecanicii nu au fost prezenți lângă camioane, ci, în caz de daune, piloții trebuia să le rezolve singuri. Traseul etapei a șaptea a fost constituit 50% din nisip și dune – ude după ploaia de dimineață, ceea ce a dus la creșterea consumului de carburant chiar până la 200 l/100 km, mai ales spre finalul zilei – mărginite de munți, și s-a îndreptat spre cel mai nordic punct ce urma să fie atins în acest an, Sakaka City. Platourile cu nisip au permis o viteză de 140 km/h, dar apoi piloții au ajuns într-o albie secată de râu și pe teren mai dur, iar media a scăzut considerabil, mai ales că existau porțiuni unde era ușor să te rătăcești, și în a doua treime a traseului, pe dune, vehiculele puteau să rămână blocate sau chiar să se răstoarne.

Datorită clasării pe podium în etapa anterioară, piloții ruși Mardeev, Sotnikov și Shibalov au pornit la două minute unul de altul și la toate punctele de control primele trei camioane au fost Kamaz.

Luni, 11 ianuarie, se desfășoară a doua etapă a maratonului și a opta de la Dakar 2021, de la Sakaka la Neom, cu o lungime totală de 709 km, din care 375 km de cursă specială.