În Germania și în alte state UE dezvoltate, IMM reprezintă nucleul central al economiei, motorul care domină piața. În România, mentalitatea privind antreprenoriatul nu este suficient schimbată nici după 30 de ani de gândire liberă, atrage atenţia primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, în cadrul evenimentului regional digital organizat de Camera de comerț româno-germană (AHK). „Mentalitățile se schimbă greu, dar schimbarea poate fi accelerată. Această cultură bazată pe antreprenoriat nu trebuie lăsată pentru faza adultă, ci trebuie abordată din școală. Dacă facem un sondaj între copiii din clasa zero în România și cei din Germania, vom vedea că două treimi dintre copiii români îşi doresc să lucreze la stat (pompier, funcționar public etc), în vreme ce mai mult de jumătate dintre cei germani îşi doresc să lucreze în sectorul privat, pe cont propriu“, punctează primarul Emil Boc. În completare, Florin Sabou, vicepreședintele Clubului Oamenilor de Afaceri vorbitori de Limba Germană, afirmă că, faţă de Germania, noi nu avem partea de coordonare și de setare a priorităților din punct de vedere al calificării. „În România, nu cunoaştem care sunt sectoarele prioritare pe regiuni şi lucrurile importante din punct de vedere profesional care trebuie promovate la nivel regional – aspect care ar duce la satisfacție în zona muncii și a angajaților, pentru a fi mândri de meseria pe care o practică. În Germania, autorităţile au un rol important în coordonarea și stabilirea numărului necesar de calificări la nivel de regiune. „În stadiul actual, dată fiind diferenţa față de țările vestice, ar trebui să urmăm o serie de pași pragmatici pentru a ajunge la eficiență. Un prim pas ar fi stabilirea unor priorități la nivel regional din punct de vedere al ocupării care să fie adaptate la sfârșit la nevoile din industria locală.“
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit