Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) estimează, în Observatorul economic al costurilor din transportul rutier, că în primele șapte luni din 2022 costul cu motorina al firmelor de transport va crește cu 4,9% în cazul operațiunilor pe distanțe lungi cu ansambluri articulate, cu 5,3% în cazul transportului regional cu ansambluri articulate și cu 5,6% în cazul transportului regional cu șasiuri. Iar creșterea costului total cu motorina pe distanțe lungi este estimată de CNR la 16,4% în primele șapte lui din 2022 și la 19% în întregul an.

Șocul de la sfârșitul iernii face necesară identificarea rapidă a creșterilor de costuri care au apărut în ultimele luni, dar și a celor care vor apărea sigur în viitorul apropiat, pentru că în transportul rutier de marfă marja medie de profit este de 1-2%, deci nu se poate absorbi o scumpire fără a se crea un deficit.

Analiza CNR nu își propune să intervină în negocierea comercială dintre transportatori și clienți, ci să le permită primilor să se compare cu tendințele sectoriale, bazate în principal pe certitudini și pe unele ipoteze și realiste stabilite până în iulie 2022. Comitetul a mai publicat în noiembrie 2021 o estimare referitoare la costurile pe 2022, dar începutul acestui an a adus situații neprevăzute, cum ar fi războiul din Ucraina și criza energetică pe care a provocat-o, ceea ce a impus realizarea a încă o analiză, actualizată.

Contextul social din transportul rutier de mărfuri, încă foarte incert în noiembrie 2021, a determinat CNR să adopte două scenarii de prognoză, în funcție de posibilele evoluții salariale, dar multe incertitudini au dispărut între timp prin acordurile semnate în Franța în februarie 2022 privind remunerația convențională și indemnizațiile forfetare de deplasare, rezultând o creștere cu aproape 10 % a costurilor cu șoferii pentru ianuarie-iulie 2022.

Un alt punct cunoscut acum sunt taxele de drum, majorate în Franța cu 2,1% de la 1 februarie 2022, și care nu vor mai suferi scumpiri până la final de an. În plus, studiul CNR ia în calcul creșteri semnificative de prețuri de achiziție a camioanelor, de 11%, și de asigurări, de 2,2%.

Aceste componente ale costului de transport reprezintă aproape 64% din costul total de operare a vehiculelor și 82% din costurile de transport și de la ele nu ne mai putem aștepta la scumpiri majore până la final de iulie în 2022 – dar de la motorină, da. De aceea a fost necesară actualizarea estimărilor realizate în noiembrie 2021, dar prognoza vizează doar prima parte a anului, deoarece din august ar putea apărea moi scumpiri semnificative.

Analiza CNR mai arată că prețurile AdBlue, anvelopelor, întreținerii/reparațiilor (cu excepția costurilor cu personalul din service-uri) sunt în continuare dificil de estimat, câtă vreme materiile prime au prețuri volatile și imprevizibile. De aceea, în ceea ce le privește, CNR merge pe o ipoteză conservatoare: stabilitate între martie și iulie 2022. Indicii CNR diesel referitori la motorină calculați din martie 2022 nu includ ajutorul excepțional acordat în Franța pentru achiziționarea de combustibil, de 15 euro/hl fără TVA, aplicabil de la 27 martie 2022, iar proiecția pentru iulie 2022 nu ia în considerare ajutorul forfetar direct pe vehicul în funcție de tonaj (1.300 de euro pentru un autotractor, 600 de euro pentru vehicule de peste 7,5 t ș.a.), deoarece subvențiile de exploatare ca produse contabile nu intră în domeniul de aplicare al indicilor CNR.

Bridgestone a decis să suspende activitățile de producție din Rusia, până la o notificare ulterioară. Decizia va fi aplicată începând cu 18 martie, în urma pregătirilor necesare făcute pentru ca acest lucru să fie posibil. De asemenea, compania a decis să înghețe orice investiție nouă pe teritoriul țării și să suspende toate exporturile către Rusia cu efect imediat.

“În ultimele 2 săptămâni toți am fost profund afectați de războiul din Ucraina și de impactul pe care acesta l-a avut și continuă să îl aibă asupra oamenilor nevinovați, inclusiv asupra propriilor noștri angajați și parteneri. Condamnăm orice formă de violență și sperăm ca pacea să fie reinstaurată cât mai curând. Prima noastră preocupare în această situație de criză este reprezentată de siguranța angajaților noștri și a familiilor acestora”, se precizează în comunicatul Bridgestone.Ne pasă și continuăm să avem grijă de cei peste 1.000 de angajați din fabrica noastră de anvelope pentru automobile din Ulyanovsk și de cei din departamentele de vânzări. Astfel, suntem pregătiți să ne susținem angajații din punct de vedere financiar în această perioadă dificilă.”

Managementul regional al companiei Bridgestone continuă să monitorizeze îndeaproape situația din Ucraina și își va ajusta planurile în funcție de noul context apărut.

Bridgestone EMEA a făcut o donație de 1 milion de euro către Crucea Roșie și Bridgestone Corporation a donat 2,5 milioane de euro către UNHCR (Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi).