Vanzarile companiei Goodyear din cel de-al doilea trimestru din 2018 au fost de 3,8 miliarde de dolari, in crestere cu 4 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita cresterii volumelor si raportului imbunatatit pret/mix, anunta producatorul.
„In primul semestru am livrat rezultate operationale excelente, demonstrate de cresterea impresionanta a volumelor in pietele noastre de desfacere mature, unde ne-am recastigat cota de piata, in special la nivelul anvelopelor pe janta de 17 inch si mai mari, cele mai profitabile din Europa si Statele Unite. Mai mult decat atat, am reusit sa atingem obiectivele pentru acest trimestru privind raportul pret/mix si economiile costului net“, a declarat Richard J. Kramer, presedinte, director general si membru al consiliului.
Volumele unitatilor de anvelope au insumat 39 de milioane de dolari, in crestere cu 4% comparativ cu 2017. Livrarile de anvelope de inlocuire au crescut cu 5 procente, datorita cresterii cererii din domeniu si a cotelor de piata din zona EMEA. „Venitul net inregistrat de Goodyear in cel de-al doilea trimestru din 2018 a fost de 157 de milioane de dolari (65 de centi per actiune), crescand de la 147 de milioane de dolari (58 centi per actiune) de anul trecut. Venitul net ajustat pe cel de-al doilea trimestru din 2018 a fost de 150 de milioane de dolari (62 de centi per actiune), iar in aceeasi perioada a anului 2017 acesta a fost de 177 de milioane de dolari (70 de centi per actiune). Sumele exprimate per actiune au fost rotunjite“, mai arata compania.
Totodata, producatorul a raportat pentru cel de-al doilea trimestru din 2018 venituri operationale de 324 de milioane de dolari, in scadere de la 369 de milioane de dolari inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea a fost cauzata de cresterea costurilor materiilor prime, inflatia costurilor in general si de raportul scazut pret/mix, care au reusit sa fie partial compensate de beneficiile aduse de initiativele reducerii costurilor si cresterea volumului de vanzari.
Intrucat anvelopele chinezesti au in Romania o cota de piata de peste 20%, iar in unele tari europene chiar mai mare, nou introdusa taxa pentru importul lor va impacta puternic oferta si implicit si preturile de care vor beneficia de acum inainte clientii. Am incercat sa aflam, de la reprezentantii in tara noastra ai producatorilor globali consacrati, cum arata viitorul pietei europene, daca sunt pregatiti sa faca fata eventualei cresteri a cererii, care ar urma in cazul in care unii furnizori chinezi ar parasi Europa deoarece nu ar mai fi competitivi, la ce solutii vor apela de acum inainte cumparatorii de anvelope chinezesti si mai ales ce impact va avea introducerea taxei de import asupra pretului tuturor anvelopelor, si implicit asupra bugetului firmelor de transport. In afara de cativa mari producatori de notorietate, ne-am bucurat sa aflam si opinia reprezentantilor Aeolus Tyre Co. Ltd, una dintre marcile din cadrul ChemChina, si Contact Tire.
Cristian Tudor, Coordinator Product Performance & Quality Bridgestone Europe, South Region, apreciaza ca vanzarile de anvelope noi in Romania au fost relativ stabile in ultimii cinci ani, cu variatii anuale mai mici de 5%, iar 2017 s-a incheiat cu un nivel foarte apropiat de cel din 2016, cu un totala de circa 360.000 de anvelope de camion si autobuz, din care aproximativ 100.000 de unitati provin de pe piete asiatice sau din spatiul CSI. Insa nu toate acestea, ci numai cele produse in China, „care probabil reprezinta pana la 20% din piata romaneasca“, vor fi impactate de noua taxa. In ceea ce priveste anvelopele Bridgestone de camion si autobuz, ele reprezinta 18% din piata autohtona, conform declaratiilor lui Cristian Tudor.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit