Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sameday, unul dintre liderii pieței de curierat din România, a investit peste 1 milion de euro pentru lansarea aplicației mobile SAMEDAY App, menită să îmbunătățească experiența clienților cu magazinele online.

Noua aplicație oferă mai multă predictibilitate, flexibilitate și transparență asupra procesului de livrare. Sameday a dezvoltat funcționalitățile aplicației pe baza feedback-ului primit de la clienți, în ceea ce privește serviciile de curierat, într-un studiu de piață realizat în luna mai a acestui an.

Potrivit studiului, printre cele mai mari așteptări ale clienților în interacțiunea lor cu orice companie de curierat sunt livrarea coletelor în siguranță, rapiditatea și comunicarea clară cu privire la timpul de livrare preconizat.

De asemenea, aproximativ 78% dintre respondenți și-au exprimat dorința pentru o aplicație mobilă care să le ofere mai mult control și flexibilitate în procesul de livrare. Funcționalitățile cele mai dorite includ urmărirea în timp real a procesului de livrare, posibilitatea amânării livrării și redirecționarea coletelor către easybox-uri sau alte adrese convenabile.

Pe lângă aceste funcționalități, SAMEDAY App permite și prelungirea perioadei de păstrare a coletelor în easybox cu până la 24 de ore sau amânarea livrării cu până la 5 zile lucrătoare în anumite condiții. De asemenea, clienții pot salva adresele de livrare și easybox-urile preferate, adăuga carduri bancare pentru plată cât mai rapidă și verifica statusul tuturor comenzilor Sameday în același loc.

În prezent, peste 50% dintre comenzile Sameday sunt livrate la easybox-uri, o modalitate populară de livrare în România. Compania continuă să-și extindă rețeaua de lockere, având în vedere că există peste 3.800 de easybox-uri în 333 de localități din mediul urban și rural în țară. În 2023, Sameday a înregistrat circa 150.000 de trimiteri zilnice către lockere, cu un timp mediu de ridicare a comenzilor de 6 ore.

În acest an, cele mai multe comenzi prin easybox au venit din București cu aproape 6 milioane de colete livrate, urmată de Cluj-Napoca cu peste 1 milion de colete, iar mai apoi Iași, Bacău și Timișoara. SAMEDAY App poate fi descărcată gratuit din Apple Store sau Google Play, oferind clienților o experiență îmbunătățită în cumpărăturile online și livrarea coletelor.

„SAMEDAY App este primul produs lansat de Sameday care se adresează exclusiv consumatorului final și devine un important diferențiator în piața de curierat. Noul produs este menit să îmbunătățească experiența clienților, să crească încrederea în ecosistemul creat de magazinele online și industria de curierat, contribuind astfel la dezvoltarea e-commerce-ului în România. Tehnologia este foarte importantă pentru noi, iar atunci când dezvoltăm soluții digitale pornim de la așteptările clienților care își doresc să dețină mai mult control asupra procesului de livrare. De aceea, cele mai apreciate funcții ale unei aplicații mobile sunt cele care oferă confort, transparență și flexibilitate.”,

a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.

Efectele disconfortului resimțit de oameni în zilele cu condiții meteo nefavorabile, cum ar fi canicula sau ploile, au influențat comportamentul de cumpărare al clienților Freshful by eMAG. În astfel de zile, oamenii au preferat cumpărăturile online în detrimentul celor fizice și au plasat cu până la 20% mai multe comenzi.

Principalele motive pentru această schimbare de comportament includ comoditatea, rapiditatea și evitarea părăsirii locuinței în condiții meteo nefavorabile. În ultimele trei luni, numărul de vizite pe platforma Freshful by eMAG în zilele cu vreme neprietenoasă a înregistrat o creștere semnificativă.

Un alt aspect notabil a fost creșterea în medie a valorii unui bon de cumpărături în aceste zile. Oamenii au ales să pună mai multe produse în coșul de cumpărători, iar valoarea finală a comenzilor a crescut cu până la 10% în comparație cu zilele de vreme prielnică.

În medie, 3 din 4 comenzi sunt efectuate prin intermediul aplicației mobile pentru Freshful by eMAG. Cu toate acestea, în zilele cu condiții meteo nefavorabile, s-au înregistrat creșteri și a numărului de instalări al aplicației, precum și a comenzilor plasate de pe dispozitivele desktop. Acest lucru indică faptul că unii clienți preferă să comande direct de pe calculatoare, laptopuri sau tablete de acasă, evitând astfel să iasă din locuință în vreme rea. Comandarea online poate dura doar câteva minute, înlocuind nevoia de a face o călătorie la supermarket, brutărie, măcelărie sau băcănie.

În zilele caniculare, cu temperaturi de peste 35 de grade, produsele cele mai comandate au fost apa, băuturile răcoritoare și înghețata. Cererea pentru apă a marcat o creștere de 30% în aceste zile, iar cererea pentru înghețată s-a dublat față de zilele obișnuite. De asemenea, berea, pepenii și alte fructe de sezon au fost printre cele mai căutate produse.

Livrarea unei comenzi Freshful by eMAG se face în doar 3 ore de la plasarea acestuia. Cu toate că tot mai mulți clienți preferă să programeze livrarea în funcție de propriul lor program. Astfel, cele mai multe comenzi sunt plasate seara, cu livrare a doua zi dimineață, începând cu ora 7 sau în prima parte a zilei, cu livrare seara.

În zilele cu vreme extremă, livratorii Freshful reușesc să ajungă la clienți în timp util, datorită tehnologiei avansate pe care o utilizează. Ei au acces la date în timp real despre trafic și pot construi rute de livrare eficiente pentru a ajunge la toți clienți la timp. De asemenea, clienții sunt notificați în aplicație atunci când comanda lor este încărcată în mașina frigorifică pentru livrare și primesc un interval estimat de 20 de minute în care pot aștepta ca livrarea cumpărăturilor să ajungă la ei acasă.

„Am observat că starea vremii poate fi un factor care influențează comportamentul la cumpărături, în sensul în care oamenii aleg ca în zilele cu vreme neprietenoasă să facă cumpărăturile mai degrabă online. Dacă vorbim, de exemplu, de perioade cum a fost în această vară, când am avut parte de zile caniculare sau furtuni, observăm o creștere a interesului pentru comenzile online. Unii clienți au comandat în aceste zile neprietenoase pentru prima dată, iar un procent ridicat dintre aceștia au revenit și au devenit clienți fideli. Se întâmplă acest lucru pentru că descoperă avantajul achizițiilor online, cum ar fi faptul că reduc semnificativ timpul petrecut spre și la cumpărături. Noi dispunem de toată infrastructura necesară ca produsele pe care și le doresc să ajungă la ei în doar trei ore de la plasarea comenzii, chiar și prin traficul aglomerat din București.”,

a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.