Numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500%, iar programarea pentru constatarea daunei are loc într-un interval de două, trei săptămâni, în loc de maximum trei zile lucrătoare, așa cum prevede legea, avertizează C.O.T.A.R., care acum încălcări grave ale legislației privind RCA.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a avertizat, în nenumărate rânduri, în ultimii ani, asupra pericolului prăbușirii pieței de asigurări auto obligatorii RCA. „Parlamentul României a devenit complice cu Guvernul, într-un dezastru anunțat“, anunță C.O.T.A.R.
„În ultimiidoi ani și jumătate au fost vizibile problemele foarte grave din interiorul pietei de asigurări private din România, pe care, în teorie, o supraveghează sectorul de asigurări din cadrul ASF. Parlamentul României l-a numit pe Cristian Roșu responsabil de acestor sector important din cadrul ASF, astfel încât cei care au contribuit la numirea lui poartă responsabilitatea faptelor acestuia. În această perioadă, COTAR a tras semnale de alarmă repetate în legătură cu lipsa totală de supraveghere a pieței asigurărilor RCA din România, iar astăzi, din cauza unor funcționari incompetenți și a unor cumetrii politice păguboase, piața de asigurări a ajuns din nou în situația de acum 5 ani: primele două societăți de asigurari (CityInsurance și Euroins) care vând polițe RCA, au grave dificultățifinanciare și nu-și mai pot onora obligațiile de despăgubire“, arată sursa citată într-un comunicat remis TRANZIT.
„Numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500% față de acum 4 ani.Doar în luna August 2021, doar City Insurance și Euroins aucumulat echivalentul reclamațiilor înregistrate de întreaga piațăgermană RCA în decurs de 14 ani. „Dacă astăzi o persoană are un accident acoperit de o poliță RCA la CityInsurance, este programată la constatarea daunei în a douajumătate a lunii septembrie – deși termenul legal e de 3 zile lucrătoare. Euroins achită despăgubirile cu mare întârziere și plătește doar atâtcât are chef, justificând că plata a fost efectuată în baza nivelului detrai din România – fără nicio legătură cu legea RCA“, acuză COTAR.
SAL-Fin, entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar non-bancar din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara
(ASF) a solutionat, in primul semestru al acestui an, 237 de litigii intre consumatori si entitatile de pe piata financiara non-bancara, valoare dubla fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In primele sase luni ale 2020, SAL-Fin a primit spre analiza 584 de cereri, numarul solicitarilor depasind numarul total de cereri inregistrate in intreg anul trecut, respectiv 521 de cereri. Si asta deoarece pentru 90% dintre cererile transmise spre solutionare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei solutii (cu titlu executoriu). In perioada de referinta, 213 litigii au fost solutionate prin acest tip de procedura.
Cea mai mare parte a litigiilor inregistrate de SAL-Fin, respectiv 97% din total, sunt aferente pietei RCA; aproximativ 2% din litigii sunt in domeniul asigurarilor generale, iar 1% se refera la asigurarile facultative casco.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit