Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stellantis investește 100 de milioane de lire sterline (137 milioane de dolari) în uzina din Vauxhall Ellesmere Port pentru producția exclusivă de vehicule electrice. Măsura va contribui la înființarea unei industrii auto cu zero emisii de carbon în Marea Britanie până în 2030, până la care se va încheia producția de vehicule cu motor pur pe benzină și diesel.

Vauxhall a devenit parte a Stellantis când fostul său proprietar GM a vândut-o către PSA Group în 2017. PSA Group a continuat apoi să formeze joint venture-ul Stellantis cu FCA Group. Fuziunea respectivă a fost finalizată în ianuarie anul curent.

Ellesmere Port va fi prima fabrică Stellantis care produce doar vehicule electrice cu baterii, inclusiv vehicule comerciale și de pasageri pentru mărcile Vauxhall, Opel, Peugeot și Citroën. Producția va începe până la sfârșitul anului 2022, iar vehiculele vor fi destinate piețelor interne și de export.

Anunțul Ellesmere Port, de pe 6 iulie, este o veste binevenită pentru o fabrică care a încetinit producția și a redus schimbările în ultimii ani. Producția anuală inițială este acum stabilită la 50.000 de unități, iar fabrica va reveni la două schimburi. Amprenta de producție este mai mică pentru producția de vehicule electrice, astfel încât Stellantis va condensa fabrica și va realoca terenul. Stellantis a anuntat că își propune să păstreze toți cei 1.000 de angajați în prezent la uzină.

Investiția, care este susținută de guvernul britanic, va avea ca rezultat o nouă caroserie, o linie de asamblare modernizată și o unitate de asamblare a bateriilor.

Celulele și componentele bateriei sunt furnizate în prezent de la furnizorul Stellantis din Europa, dar în viitor vor veni de la Automotive Cells Company (ACC),joint-venture-ul înființat anul trecut între Grupul PSA, Opel, Total și Saft. Până la sfârșitul anului 2023 ACC va avea două fabrici gigantice care produc baterii în Douvrin (Franța) și Kaiserslauten (Germania).

Stellantis și-a anunțat, de asemenea, intenția de a construi un centru de distribuție a pieselor în uzina Ellesmere Port. Producătorul auto a declarat că își propune să facă instalația 100% autosuficientă pentru electricitate, iar lucrările vor începe in curand pe potențiale ferme eoliene și solare.

Grupul Volkswagen intenționează să crească în mod semnificativ capacitatea de producție de baterii și să remodeleze lanțul de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice din Europa, cu intenția de a adăuga șase „gigafabrici” până la sfârșitul deceniului.

În acest context, VW a anunțat că își mărește cota din cadrul producătorului suedez de celule Northvolt, transformându-l în furnizorul principal al grupului VW pentru celule de baterii premium din Europa. VW Group va comanda produse în valoare de 14 miliarde de dolari de la Northvolt în următorii zece ani.

În 2019, VW Group a investit 900 de milioane de euro în activități comune privind bateriile cu Northvolt, achiziționând inclusiv o cotă de 20% din companie și o fabrică de baterii de 50/50 în comun în Salzgitter, Germania (Northvolt Zwei). Northvolt își vinde acum cota-parte a întreprinderii comune în acea fabrică către VW, în timp ce își intensifică eforturile de producere a bateriilor în Europa. Fabrica respectivă se va deschide anul acesta.

Northvolt Zwei va produce celule litiu-ion exclusiv pentru vehiculele electrice VW Group în următorul deceniu. La Salzgitter se va produce o nouă „celulă prismatică unificată” pentru segmentul de volum mare al Grupului VW. Noua celulă unificată va fi lansată începând cu 2023 și va fi instalată pe 80% din toate vehiculele electrice din grup până în 2030. „Northvolt Zwei este unul dintre cele mai interesante proiecte industriale din Germania, care oferă un simbol al noii direcții pe care o ia industria auto națională ”, a declarat Fredrik Hedlund, CEO al asocierii și fost director de strategie al Northvolt.

Împreună, VW și Northvolt extind, de asemenea, capacitatea de producție la fabrica gigant Northvolt Ett din Suedia pentru a realiza economii de scară suplimentare, o complexitate redusă și o amprentă ecologică mai bună pentru produsele pentru baterii fabricate acolo.

„Volkswagen va continua să aprofundeze colaborarea și parteneriatul cu Northvolt”, a declarat Thomas Schmall, CEO al Volkswagen Group Components și membru al consiliului pentru tehnologie.