O nava electrica de marfa, cu o capacitate de incarcare de 1.000 de tone, a fost testata in sectiunea raului Yangtze din Changzhou, estul provinciei Jiangsu din China. Nava, alimentata cu baterii litiu-ion si cu supercapacitoare, ofera 1.458 kWh, echivalentul a 40 de masini electrice, potrivit sucursalei Jiangsu a retelei de Stat, care a participat la proiectarea navei. Nava, numita „Zhongtiandianyun 001”, are o autonomie de 50 km, dupa o incarcare de 2,5 ore, a declarat Li Yaohong, director de marketing al companiei.
Provincia Jiangsu a infiintat deja 4.918 puncte de incarcare in opt orase de-a lungul raului Yangtze. Instalatiile vor furniza aproximativ 57 de milioane kWh de energie in fiecare an, ceea ce va contribui la economisirea a peste 20.000 de tone de motorina, la reducerea emisiilor de oxinitrida cu peste 600 de tone si a dioxidului de sulf cu peste 200 de tone. Sectiunea Jiangsu a raului Yangtze este una dintre cele mai aglomerate cai navigabile din lume, punand ecologia locala sub mare presiune. Peste 90% dintre nave sunt pe motorina, o sursa majora de poluare in zona.
BYD Company si Hino Motors au semnat un acord strategic, cu accent pe colaborarea in dezvoltarea vehiculelor comerciale cu baterii electrice (BEV). Cele doua companii vor accelera dezvoltarea BEV-urilor comerciale pentru a oferi cel mai bun produs pentru clienti in timp util. Pentru inceput, cele doua companii vor colabora la dezvoltarea produselor BEV si, de asemenea, prin utilizarea cunostintelor si experientei lor combinate, se vor sprijini in comertul cu amanuntul si in alte activitati conexe care vor promova adoptarea BEV. „Cooperarea dintre compania chineza si cea japoneza se va reflecta in introducerea unei tehnologii de varf si intr-o experienta bogata, care va accelera adoptarea globala a vehiculelor comerciale electrice pure“, a spus Wang Jie, vicepresedinte si CEO al diviziei de vehicule comerciale BYD, completat de Taketo Nakane, director general al Hino: „Reunind realizarile BYD in dezvoltarea BEV cu tehnologia de electrificare si fiabilitatea lui Hino, castigate pe parcursul anilor de experienta in dezvoltarea vehiculelor hibride, vom propune cele mai potrivite produse BEV comerciale pentru consumatori.“
In 1991, Hino a lansat primul vehicul hibrid disponibil in comert, un autobuz de tranzit urban. De atunci, compania a pus in functiune autobuze electrice usoare si autobuze hibride plug-in, din gama medie. Vehiculul greu de la Hino, cu cel mai nou sistem hibrid de generatia a 6-a, ofera confortul unui camion diesel, in timp ce imbunatateste eficienta consumului de combustibil cu aproximativ 15%. In martie, Toyota Motor Corporation si Hino au convenit sa dezvolte in comun un camion cu celule de combustibil si sa continue initiativele in vederea utilizarii sale prin teste practice de verificare.